INFORMACJA O WYNIKACH KONKURSU NA STANOWISKO DYREKTORA Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy
INFORMACJA O WYNIKACH KONKURSU
NA STANOWISKO DYREKTORA Gminnego Centrum Kultury
i Biblioteki Publicznej w Konopnicy
Urząd Gminy Konopnica
ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica
informuje, że wyniku przeprowadzonego konkursu na stanowisko dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy
została wybrana Pani
Katarzyna Frąckiewicz
UZASADNIENIE DOKONANEGO WYBORU
Pani Katarzyna Frąckiewicz spełnia wszystkie wymogi formalne określone w ogłoszeniu o konkursie na stanowisko dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy. Posiada odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonywania pracy na tym stanowisku.
O wyborze kandydata zadecydowała przedstawiona koncepcja oraz przygotowanie merytoryczne. Kandydat wykazał się odpowiednią wiedzą oraz umiejętnościami, które dają gwarancję prawidłowego wykonywania pracy i powierzonych obowiązków.
Konopnica, dnia 07.04.2025 r.
Wójt Gminy
/-/ Jacek Kurowski
Wójt Gminy Konopnica ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy
Wójt Gminy Konopnica ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy
Zatrudnienie na podstawie powołania na czas określony – 3 lat
I. Miejsce wykonywania pracy, nazwa i adres instytucji kultury: Gminne Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna w Konopnicy, ul. Parkowa 16, 98-313 Konopnica.
II. Warunki zatrudnienia:
1) wymiar etatu: 1/1;
2) określenie stanowiska: Dyrektor Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy;
3) możliwe wyjazdy służbowe poza siedzibę jednostki, praca przy komputerze.
III. Wymagania niezbędne w stosunku do kandydata:
- wykształcenie wyższe magisterskie,
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- niekaralność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w trybie ustawy z dnia 17.12.2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 104),
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
- posiadanie 5-letniego stażu pracy, w tym 3-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym,
- prawo jazdy kat. B.
IV. Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydata:
- wykształcenie wyższe związane z zarządzaniem instytucjami kultury,
- znajomość przepisów prawnych, dotyczących funkcjonowania instytucji kultury i finansów publicznych,
- znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem środków finansowych zewnętrznych na realizację projektów związanych z działalnością kulturalną,
- umiejętność skutecznego komunikowania się,
- umiejętność dobrej organizacji pracy, dyspozycyjność,
- rzetelność, kreatywność, skrupulatność, odporność na stres, wysoka kultura osobista.
V. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które prowadzony jest konkurs:
1) zarządzanie Gminnym Centrum Kultury i Biblioteką Publiczną w Konopnicy w zakresie zadań określonych w Statucie instytucji;
2) realizacja programu działania zgodnie z umową zawartą w trybie art.15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 87);
3) kierowanie bieżącą działalnością instytucji kultury i reprezentowanie jej na zewnątrz, a w szczególności:
a) pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację celów statutowych instytucji,
b) współpraca w szczególności z organami Gminy, jednostkami pomocniczymi i organizacyjnymi Gminy, placówkami oświatowymi, kulturalnymi, działającymi w zakresie sportu, fundacjami, stowarzyszeniami, artystami, twórcami oraz podmiotami działającymi w zakresie działalności pożytku publicznego,
c) organizowanie imprez o charakterze kulturalno-sportowym i rekreacyjnym, w tym mających na celu promowanie Gminy Konopnica,
d) dbałość o właściwe i gospodarne wykorzystywanie mienia i majątku jednostki,
e) przedstawienie organizatorowi planów, sprawozdań, raportów i analiz związanych z zakresem działalności instytucji kultury,
f) wydawanie w obowiązującym trybie zarządzeń i regulaminów dotyczących funkcjonowania jednostki,
g) sporządzanie planu finansowego z zachowaniem wysokości dotacji organizatora, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, która stanowi podstawę gospodarki finansowej instytucji kultury.
VI. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) życiorys (CV);
3) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) koncepcja funkcjonowania Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy;
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia, umowy o pracę);
6) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia);
7) kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
8) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego);
9) oświadczenie kandydata, o niekaralności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
10) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku, na które prowadzony jest konkurs;
11) oświadczenie, o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
12) oświadczenie kandydata o posiadaniu prawa jazdy kat. B;
13) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
List motywacyjny, życiorys (CV), kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.
Kopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie stanowi załącznik do ogłoszenia o naborze na w/w stanowisko.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Konopnica lub przesłać w terminie do dnia 24 marca 2025 r. do godz. 12:00 na adres: Urząd Gminy Konopnica, ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko dyrektora Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy”.
Organizator nie dopuszcza składania dokumentów drogą elektroniczną lub w sposób inny niż wskazany w niniejszym ogłoszeniu.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, dopuszczeni do II etapu konkursu zostaną o tym fakcie powiadomieni telefonicznie wraz z podaniem terminu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
Otwarcie ofert nastąpi komisyjnie w Urzędzie Gminy Konopnica w dniu 24 marca 2025 r. o godz. 13:00.
Informacja o wyniku konkursu będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Konopnica oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Konopnica.
VII. Inne informacje:
1) kandydaci mogą zapoznać się z warunkami organizacyjno - finansowymi działalności Gminnego Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej w Konopnicy w siedzibie Urzędu Gminy Konopnica przy ul. Rynek 15, pokój nr 5 po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się, tel. 43 842 44 19 w. 105;
2) ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia po przeprowadzonej procedurze konkursowej podejmuje Wójt Gminy Konopnica.
VIII. Dodatkowe informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w siedzibie Urzędu Gminy Konopnica, w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi powyżej 6%.
IX. Klauzula informacyjna:
Administratorem Pani/Pana danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Urząd Gminy Konopnica jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Wójt Gminy. Kontakt:
·listownie: Urząd Gminy Konopnica, ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica
·przez adres e-mail: urzad@konopnica.pl
·telefonicznie: 43 842 44 19
Inspektor ochrony danych.
Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym przez Wójta inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem e-mail: inspektor@myiod.pl lub w sekretariacie Urzędu Gminy.
Cel i podstawy przetwarzania.
Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy (art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane wrażliwe, o których mowa w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE potwierdzających niepełnosprawności (jeżeli Panią/Pana dotyczą), podstawą prawną przetwarzania tych danych będzie zgoda na ich przetwarzanie wyrażona poprzez akt dostarczonego przez Panią/Pana orzeczenia o niepełnosprawności. Złożenie tych dokumentów jest dobrowolne, ale niezbędne w przypadku, gdy zamierza Pani/Pan skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownika samorządowych.
Odbiorcy danych osobowych.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym osoby i podmioty, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. W przypadku wybrania kandydata w przeprowadzonym naborze Pani/Pana dane osobowe będą upowszechnione na tablicy informacyjnej oraz opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej, gdyż co do zasady imię nazwisko oraz miejsce zamieszkania wybranego kandydata są jawne.
Okres przechowywania danych.
W przypadku wygrania przez Panią/Pana naboru dokumenty aplikacyjne zostają dołączone do akt osobowych i przechowywane przez okres 10 lat.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych w procesie rekrutacyjnym będą wydane zainteresowanym lub w przypadku, gdyby zainteresowany nie zgłosił się po ich odbiór niszczone po upływie miesiąca od dnia opublikowania informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej.
Dokumenty kandydatów, którzy zostali wpisani do Protokołu z przeprowadzonego naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy, zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata, który wygrał nabór.
Jeśli zakwalifikował się Pani/Pan do następnego etapu naboru, spełniając wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, Pani/Pana dane będą przechowywane w dokumentacji związanej z naborem przez okres nie krótszy niż 5 lat. W przypadku wyrażonej przez Panią/Pana zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Pani/Pana dane będą przechowywane przez 6 miesięcy.
Prawa osób, których dane dotyczą.
Ma Pani/Pan prawo do:
·dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
·sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne,
·usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
·ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
·wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
Informacja o wymogu podania danych.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z Kodeksu pracy oraz organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU na wolne stanowisko urzędnicze ds. informatyki
Informuję, iż w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko urzędnicze wybrany został Pan Mariusz Banaś, zamieszkały Wieluń.
Uzasadnienie dokonanego wyboru: Kandydat posiada odpowiednie kwalifikacje, wiedzę oraz doświadczenie zawodowe wymagane na stanowisku ds. informatyki.
Wójt Gminy
/-/ Jacek Kurowski
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw informatyki
Rozstrzygnięcie konkursu na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej im. 72 Pułku Piechoty „Radom” w Konopnicy
Informuję, że zgodnie z zarządzeniem nr 98/24 Wójta Gminy Konopnica z dnia 20 sierpnia 2024 r. stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej im. 72 Pułku Piechoty „Radom” w Konopnicy zostało powierzone od dnia 1 września 2024 r. do 31 sierpnia 2029 r. Panu Michałowi Janikowi.
Wójt Gminy
/-/ Jacek Kurowski
Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze do spraw informatyki
Informuję, iż w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko urzędnicze nie został wyłoniony żaden kandydat z powodu braku ofert.
Wójt Gminy Konopnica
/-/ Jacek Kurowski
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw informatyki
Wójt Gminy Konopnica ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw informatyki
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Konopnica
ul. Rynek 15
98-313 Konopnica
II. Określenie stanowiska:
Stanowisko ds. informatyki
III. Wymiar etatu:
1/2 etatu
IV. 1.Wymagania niezbędne w stosunku do kandydata:
a) wykształcenie z zakresu informatyki lub pokrewne związane z informatyką,
b) posiadanie obywatelstwa polskiego,
c) posiadanie pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
d) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) znajomość tematyki administracji publicznej a w szczególności samorządu gminnego,
f) samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań,
g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
h) nieposzlakowana opinia,
i) podstawowa wiedza w zakresie przepisów:
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1);
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 257, str. 73);
- Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
j) umiejętność instalowania, obsługi i konfiguracji systemów z rodziny MS Windows przeznaczonych dla komputerów osobistych;
k) znajomość obsługi, naprawy i konserwacji sprzętu komputerowego;
l) znajomość systemów operacyjnych Windows oraz aplikacji biurowych i użytkowych;
m) znajomość konfiguracji i zarządzania sieciami LAN i WAN;
n) znajomość obsługi urządzeń sieciowych typu UTM, switch, router, access point itp.,
o) umiejętność archiwizacji systemów, aplikacji i baz danych oraz odtwarzania danych archiwalnych w sytuacjach awaryjnych.
2. Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydata:
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność organizowania pracy własnej,
- odporność na stres,
- umiejętność skutecznego komunikowania się,
- umiejętność dobrej organizacji pracy, dyspozycyjność,
- rzetelność, kreatywność, skrupulatność, wysoka kultura osobista.
V. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym, na które prowadzony jest nabór:
1) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej gminy;
2) obsługa informatyczna Urzędu, w tym:
a) administrowanie siecią komputerową i bazami danych,
b) archiwizowanie danych, nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną danych;
3) nadzór nad pracą i użytkowaniem sprzętu komputerowego na poszczególnych stanowiskach pracy;
4) zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania informatycznej infrastruktury Urzędu;
5) zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych w stosunku do oprogramowania używanego w Urzędzie;
6) udzielanie fachowej pomocy w zakresie korzystania z programów komputerowych;
7) organizowanie i prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie stosowania rozwiązań informatycznych,
8) zarządzanie i administracja Portalem sprawozdawczym GUS dla jednostek sprawozdawczych;
9) współpraca z pracownikiem do spraw samorządu gminnego w zakresie tworzenia uchwał w programie Legislator oraz przekazywania uchwał do organów nadzoru i publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego;
10) obsługa urządzenia do transmisji i nagrywania sesji Rady.
VI. Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym, na które prowadzony jest nabór:
1) pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony do 6 miesięcy;
2) kolejna umowa o pracę będzie zawarta na czas nieokreślony, o ile pracownik spełni oczekiwania pracodawcy;
3) umowa o pracę w wymiarze 1/2 etatu;
4) praca administracyjno-biurowa w systemie jednozmianowym, na I piętrze budynku Urzędu Gminy Konopnica;
5) stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze.
VII. Informacje dodatkowe
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi powyżej 6%.
Osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U z 2022 r., poz. 530) zobowiązane są do odbycia służby przygotowawczej, trwającej nie dłużej niż 6 miesięcy i uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu końcowego kończącego służbę przygotowawczą.
VIII. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) życiorys (CV);
3) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
5) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia);
6) kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
7) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego);
8) oświadczenie, o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
9) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
List motywacyjny, życiorys (CV), kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.
Kopie dokumentów aplikacyjnych muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie stanowi załącznik do ogłoszenia o naborze na ww. stanowisko.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Konopnica lub przesłać w terminie do dnia 10.07.2024 r. na adres: Urząd Gminy Konopnica, ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko do spraw informatyki”. Za datę złożenia dokumentów liczy się data wpływu dokumenów do Urzędu.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane.
Planowany termin otwarcia ofert 11.07.2024 r. o godz. 09:00.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Konopnica oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Konopnica.
IX. Inne informacje:
Komisja Rekrutacyjna powołana przez Wójta Gminy Konopnica działa dwuetapowo:
I etap – zapoznanie się z dokumentami złożonymi przez kandydatów, ustalenie czy zostały spełnione kryteria formalne określone w ogłoszeniu o naborze oraz ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu postępowania.
II etap – przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami do pracy.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni pisemnie, e-mailem lub telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Osoba upoważniona do udzielania dodatkowych informacji: Dorota Borczyk – Inspektor ds. oświaty,
tel. 43/842 44 19 wew. 105, pok. nr 5.
Wójt Gminy Konopnica ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. 72 Pułku Piechoty "Radom" w Konopnicy
Wójt Gminy Konopnica
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. 72 Pułku Piechoty "Radom" w Konopnicy, ul. Szkolna 18, 98-313 Konopnica
Organ prowadzący szkołę: Gmina Konopnica, ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica.
Nazwa i adres szkoły, której dotyczy konkurs: Szkoła Podstawowa im. 72 Pułku Piechoty "Radom" w Konopnicy, ul. Szkolna 18, 98-313 Konopnica.
I. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2578). Stanowisko dyrektora szkoły może zajmować:
1. Nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole;
2) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) uzyskał:
a) co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy albo,
b) w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni
- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora albo przed powierzeniem stanowiska dyrektora w przypadku, o którym mowa w art. 63 ust. 11 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, jeżeli nie przeprowadzono konkursu, i w przypadku, o którym mowa art. 63 ust. 12 tej ustawy;
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 984, 1586, 1672 i 2005, z 2022 r. poz. 1730), a w przypadku nauczyciela akademickiego – karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, 212, 1088, 1234, 1672, 1872 i 2005, z 2024 r. poz. 124 i 227), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, 1321, 1428, 1530 i 2201, z 2018 r. poz. 138, 650, 730, 912, 1000, 1115, 1669 i 1693), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 104);
11) w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 672, z 2023 r. poz. 1672), ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.
2. Nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole podstawowej, oraz spełnia wymagania określone w pkt 1 ppkt 2-11.
3. Osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
4) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
5) spełnia wymagania określone w pkt 1 ppkt 2, 5, 6, 8, 10 i 11.
4. Nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia wymagania określone w pkt 1, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy:
1) zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub
2) zatrudniony na stanowisku innym niż określone w ppkt 1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty w urzędzie organu administracji samorządowej, lub
3) urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 854).
II. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju publicznej szkoły,
2. życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zwierający w szczególności informację o:
a) stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo
b) stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
c) stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
3. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
a) imię (imiona) i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) obywatelstwo,
d) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
5. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
6. w przypadku cudzoziemca - poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie:
a) dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 672, z 2023 r. poz. 1672), lub
b) dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub
c) dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,
7. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
8. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
9. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
10. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 104),
11. oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (t.j. Dz .U. z 2024 r. poz. 273) – w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,
12. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego (wraz z uzasadnieniem) - w przypadku nauczyciela,
13. poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
14. w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego - oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 984, 1586, 1672 i 2005, z 2022 r. poz. 1730), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, 212, 1088, 1234, 1672, 1872 i 2005, z 2024 r. poz. 124 i 227), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, 1321, 1428, 1530 i 2201, z 2018 r. poz. 138, 650, 730, 912, 1000, 1115, 1669 i 1693),
15. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
16. klauzulę informacyjną zgodnie z załącznikiem do ogłoszenia.
Dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata powinny być własnoręcznie podpisane; a w przypadku kopii posiadać podpisaną przez kandydata klauzulę "potwierdzam za zgodność z oryginałem", wraz z datą składania oświadczenia. Na żądanie organu prowadzącego szkołę kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w cz. II pkt 4-7, 12 i 13.
III. Sposób i termin składania ofert:
1. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym kandydata i dopiskiem "Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. 72 Pułku Piechoty "Radom" w Konopnicy" - w terminie do dnia 31 lipca 2024 roku, do godziny 15:00, pocztą na adres: Urząd Gminy Konopnica ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica lub osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Konopnica pok. nr 18 (I piętro).
2. W przypadku nadania oferty za pośrednictwem przesyłki pocztowej o zachowaniu terminu decyduje:
- w przypadku nadania oferty przesyłką rejestrową za pośrednictwem Poczty Polskiej S. A. – decyduje data stempla pocztowego;
- w przypadku nadania oferty przesyłką nierejestrową (tzw. listem zwykłym) lub za pośrednictwem innego operatora pocztowego niż poczta Polska S. A. – o zachowaniu terminu decyduje data faktycznego wpływu przesyłki do Urzędu Gminy Konopnica.
3. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.
4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
IV. Informacje o sposobie powiadomienia kandydatów o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego:
1. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana zarządzeniem Wójta Gminy Konopnica.
2. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
3. Kandydat zgłasza się na konkurs z dokumentem tożsamości.
4. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu można uzyskać w Urzędzie Gminy Konopnica, Referat Organizacyjny tel. 43 842 44 19 wew. 105
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU na wolne stanowisko urzędnicze Sekretarza Gminy Konopnica
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
na wolne stanowisko urzędnicze Sekretarza Gminy Konopnica
Informuję, iż w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko urzędnicze wybrana została Pani Longina Oleszczuk, zamieszkała Widawa.
Uzasadnienie dokonanego wyboru: Kandydatka posiada odpowiednie kwalifikacje, wiedzę oraz doświadczenie zawodowe wymagane na stanowisku Sekretarza Gminy Konopnica.
Wójt
/-/ Jacek Kurowski
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU na stanowisko urzędnicze Kierownika Referatu Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Konopnica
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
na stanowisko urzędnicze Kierownika Referatu Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Konopnica
Informuję, iż w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko urzędnicze został wybrany Pan Marcin Smejda, zamieszkały Lipnik.
Uzasadnienie dokonanego wyboru: Kandydat posiada odpowiednie kwalifikacje, wiedzę oraz doświadczenie zawodowe wymagane na stanowisku Kierownika Referatu Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
Wójt
/-/ Jacek Kurowski