Nabory na wolne stanowiska urzędnicze


Nabór na asystenta rodziny

11‑04‑2016 15:31:25

Wójt Gminy Konopnica ogłasza nabór na stanowisko w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Konopnicy ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica


ASYSTENT RODZINY W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA RODZINY I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ NA ROK 2016
"Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2016"

Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Przewidywany termin zatrudnienia: kwiecień 2016 r.
Okres zatrudnienia: kwiecień 2016 r. - grudzień 2016 r.

  1. Wymagania niezbędne:
    • obywatelstwo polskie,
    • wykształcenie określone w punkcie 2,
    • kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
    • kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
    • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
    • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
    • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
  2. Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
    • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
    • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
    • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
  3. Wymagania dodatkowe:
    • znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,
    • doświadczenie w pracy w jednostkach pomocy społecznej,
    • umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
    • umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
    • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną ,
    • umiejętność pracy w zespole,
    • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
    • prawo jazdy kat. B oraz własny samochód,
    • odporność na sytuacje stresowe,
    • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
    • komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
  4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
    • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
    • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
    • wspieranie aktywności społecznej rodzin,
    • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
    • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
    • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
    • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
    • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
    • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
    • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
    • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
    • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
    • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
    • sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
    • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
    • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

Informacje dodatkowe:

 

  • Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy (40 godz. tygodniowo).
  • Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

Szczegółowy zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku zostanie określony w zakresie czynności.

  1. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
    • list motywacyjny,
    • cv z numerem telefonu kontaktowego,
    • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
    • kserokopie świadectw pracy oraz dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i zdobyte umiejętności,
    • kserokopie świadectw, dyplomów i zaświadczeń potwierdzających wykształcenie,
    • oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
    • Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona.
    • Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.
    • oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku,
    • kserokopia dowodu osobistego kandydata,
    • oświadczenie kandydata o treści: "nie byłem(am) skazany(a) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe",
    • oświadczenie z klauzulą: "wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z poźn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)",
    • oświadczenie: "Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)".
  2. Informacje dodatkowe:
    Osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.) zobowiązane są do odbycia służby przygotowawczej, trwającej nie dłużej niż 6 miesiące i uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu końcowego kończącego służbę przygotowawczą.

Miejsce i termin składania dokumentów:

Wymagane dokumenty w zaklejonej kopercie z dopiskiem: "DOTYCZY NABORU NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA RODZINY I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ NA ROK 2016 - "Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2016" należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Konopnicy w godzinach urzędowania (od 7:30 do 15:30) lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Konopnicy, ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica w terminie do dnia 21 kwietnia 2016 r. do godz. 15:30 (w przypadku wysłania aplikacji listownie decydującym terminem będzie data wpływu dokumentów aplikacyjnych do Gminnego Ośrodka Pomocy społecznej w Konopnicy).

Aplikacje, które wpłyną po terminie podanym w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów drogą elektroniczną, ani poza ogłoszeniem. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej pisemnie bądź telefonicznie. Wójt Gminy Konopnica zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem www.konopnica.finn.pl


Wójt Gminy Konopnic
   /-/ Grzegorz Turalczyk

Konopnica, 11 kwietnia 2016 r.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

OGŁOSZENIE O WYNIKU NABORU NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE DS. OŚWIATY

18‑02‑2016 09:31:54

Wójt Gminy Konopnica informuje, że w wyniku otwartego i konkurencyjnego naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Konopnica, ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica wybrana została Pani Dorota Borczyk, zamieszkała Strobin.

Uzasadnienie dokonanego wyboru:

Kandydatka spełniła wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz wykazała się wiedzą niezbędną na stanowisku ds. oświaty.

 

Wójt Gminy Konopnica
/-/ Grzegorz Turalczyk

 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. oświaty

22‑01‑2016 10:25:44

Wójt Gminy Konopnica
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

ds. oświaty
w Urzędzie Gminy Konopnica
(wymiar - 1 etat)

 

1. Warunki pracy na stanowisku:  

1) wymiar czasu pracy - 1 etat w pełnym wymiarze czasu,

2) umowa o pracę na czas określony, a po  zdaniu egzaminu z służby przygotowawczej z wynikiem pozytywnym na czas nieokreślony, pełny wymiar czasu pracy,

3) praca w godzinach: poniedziałek - piątek 730-1530.

2. Niezbędne wymagania od kandydatów:

1) wykształcenie wyższe magisterskie,

2) posiadanie obywatelstwa polskiego,

3) korzystanie z pełni praw publicznych, pełna zdolność do czynności prawnych,

4) niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

5) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie  pełni praw publicznych,

6) nieposzlakowana opinia,

7) Co najmniej 5-letni staż pracy lub 1 rok stażu pracy w placówce oświatowej,

8) biegła znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office, poczta elektroniczna),

9) znajomość przepisów prawa, tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych,  ustawy o finansach publicznych, ustawy o systemie oświaty, ustawy o systemie informacji oświatowej, Karta Nauczyciela,  Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu pracy, Instrukcji kancelaryjnej.

10) posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,

11) dobra znajomość terenu Gminy Konopnica,

12) dyspozycyjność.

3. Główne zadania wykonywane na stanowisku:

1) Prowadzenie spraw wynikających z przepisów oświatowych, w tym m. in. z ustawy o systemie oświaty oraz ustawy - Karta Nauczyciela, a w szczególności zabezpieczenie i tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla szkolnictwa gminnego, tj.:

a) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidacją szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina,

b) przygotowanie procedury konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły

c) prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora i odwoływaniem dyrektorów szkół,

d) prowadzenie spraw organizacyjnych i sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem szkół,

e) prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego przez nauczycieli zatrudnionych w szkołach,

f) przygotowywanie oceny pracy dla dyrektorów szkół,

g) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Wójta dyrektorom szkół,

h) przygotowywanie dokumentacji związanej z opiniowaniem arkuszy organizacyjnych szkół,

2) Prowadzenie dokumentacji - regulaminów placówek oświatowych z terenu Gminy Konopnica,

3) Organizowanie, koordynowanie i nadzór dowozu dzieci do szkół,

4) Prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej spraw osobowych pracowników i dyrektorów Szkół:

a) Publicznego Gimnazjum w Konopnicy,

b) Szkoły Podstawowej w Konopnicy,

c) Szkoły Podstawowej w Rychłocicach,

d) Szkoły Podstawowej w Szynkielowie,

5) Prowadzenie systemu informacji oświatowej SIO,

6) Prowadzenie ewidencji szkół,

7) Prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku nauki,

8) Prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu przed komisją egzaminacyjną na stopień nauczyciela mianowanego,

9) Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawców kształcących młodocianych pracowników,

10) Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i rozliczaniem socjalnych stypendiów szkolnych,

11) Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i rozliczaniem nagród wójta,

12) Przygotowywanie oceny pracy dla dyrektorów szkół,

13) Prowadzenie spraw związanych z rządowym programem pomocy uczniom - „Wyprawka szkolna”,

14) Prowadzenie spraw związanych z bezpłatnym dostępem do podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych,

15) Prowadzenie spraw związanych z informacją, statystyką i sprawozdawczością oświatową,

16) Opracowywanie regulaminów wynagradzania nauczycieli,

17) Przygotowywanie wniosków o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólne,

18) Planowanie wydatków budżetowych związanych z realizacją przydzielonych zadań, rozliczanie wydatków,

19) Opracowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta w zakresie prowadzonych przez siebie spraw; wykonywanie uchwał i zarządzeń,

20) Prowadzenie rejestru zgłoszeń zawarcia umów o pracę w celu przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,

21) Współdziałanie z innymi pracownikami Urzędu w zakresie wykonywania zadań oraz zapewnienie obsługi merytorycznej właściwych komisji Rady,

22) Przygotowanie propozycji odpowiedzi do organów kontroli oraz z zakresu rozpatrywania skarg dotyczących szkół,

23) Sporządzanie i składanie wniosków do funduszy unijnych oraz innych źródeł pozabudżetowych na finansowanie zadań realizowanych przez Gminę w ramach spraw na stanowisku pracy.

4. Wymagane dokumenty:

1) życiorys (CV),

2) list motywacyjny,

3) wypełniony kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o pracę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. z 1996, Nr 62, poz. 286 z późn. zmianami),

4) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń potwierdzających okresy zatrudnienia lub oświadczenie kandydata o zatrudnieniu  w przypadku trwającego stosunku pracy,

5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz dodatkowe kwalifikacje zawodowe (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy itp.),

6) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

7) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

8) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego/ kserokopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

9) oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym,

10) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.).

5.  Dodatkowe informacje:

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. w grudniu 2015 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Konopnica w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.

6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymagane dokumenty należy składać osobiście lub przesłać pocztą w zamkniętych kopertach do Urzędu Gminy Konopnica, ul. Rynek 15,  98-313 Konopnica, pokój Nr 18 (Sekretariat) z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze  ds. oświaty”  w terminie do 1 lutego  2016 r. do godz. 1530.

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.

Bliższych informacji udziela: Anna Glapa - Sekretarz Gminy, tel. 43 842 44 19, wew. 104.  

Dokumenty: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)”.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Konopnica – www.konopnica.finn.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Konopnica,  ul. Rynek 15.

 

Wójt Gminy

/-/ Grzegorz Turalczyk

Konopnica, dnia 22.01.2016 r. 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

OGŁOSZENIE O WYNIKU NABORU NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE DS. GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI

18‑01‑2016 15:37:06

Wójt Gminy Konopnica informuje, że w wyniku otwartego i konkurencyjnego naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Konopnica, ul. Rynek 15,  98-313 Konopnica wybrana została Pani Agnieszka Migdalska, zamieszkała Konopnica.

Uzasadnienie dokonanego wyboru:


Kandydatka spełniła wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz wykazała się wiedzą niezbędną na stanowisku ds. gospodarki odpadami komunalnymi.

 

Wójt Gminy Konopnica
/-/ Grzegorz Turalczyk

Konopnica, dnia 18.01.2016 r.

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze

11‑12‑2015 17:34:45

Wójt Gminy Konopnica ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. gospodarki odpadami komunalnymi w Urzędzie Gminy Konopnica (wymiar - 1 etat)

1. Warunki pracy na stanowisku:  

  1. Wymiar czasu pracy - 1 etat w pełnym wymiarze czasu,

  2. umowa o pracę na czas określony, a po  zdaniu egzaminu z służby przygotowawczej z wynikiem pozytywnym na czas nieokreślony, pełny wymiar czasu pracy.

  3. praca w godzinach: poniedziałek - piątek 7:30-15:30,

2. Niezbędne wymagania od kandydatów:

  1. Wykształcenie wyższe magisterskie,

  2. posiadanie obywatelstwa polskiego,

  3. korzystanie z pełni praw publicznych, pełna zdolność do czynności prawnych,

  4. niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

  5. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie  pełni praw publicznych,

  6.  nieposzlakowana opinia,

  7. Co najmniej 5-letni staż pracy

  8. biegła znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office, poczta elektroniczna),

  9. znajomość przepisów prawa, tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawa o rachunkowości, ustawy o utrzymaniu czystości i porządków w gminach, ustawy o odpadach, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw,  Kodeksu postępowania administracyjnego, Ordynacji podatkowej,

  10. posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym,

  11. dobra znajomość terenu Gminy Konopnica,

  12. dyspozycyjność,

  13. gotowość do pracy w terenie,

  14. prawo jazdy kat. B.

3. Główne zadania wykonywane na stanowisku:

  1. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Konopnica,

  2. prowadzenie księgowości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie Konopnica, a w szczególności ewidencjonowanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,   

  3. prowadzenie spraw związanych z zastosowaniem umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty zaległych opłat,

  4. utworzenie i stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli   nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi,

  5. opracowywanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz stała ich weryfikacja,

  6. współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień  publicznych
    na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,

  7. przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań
    i informacji dot. gospodarowania odpadami komunalnymi w tym sprawozdań budżetowych,

  8. kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Konopnica, kontrola poprawności złożonych deklaracji,

  9. współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi
    w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,

  10. planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,

  11. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach wynikających ze znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,

  12. prowadzenie wymaganych ewidencji i rejestrów,

  13. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

  14. przygotowywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy,

  15. prowadzenie postępowania egzekucyjnego w zakresie należności z tytułu opłat za odpady komunalne,

  16. prowadzenie kampanii informacyjno - promocyjnej dotyczącej gospodarki odpadami,

  17. przygotowywanie informacji wynikających z przepisów ustawy i prawa miejscowego
    do umieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,

  18. realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanej  z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych,

  19. sporządzanie i składanie wniosków do funduszy unijnych oraz innych źródeł pozabudżetowych
    na finansowanie zadań realizowanych przez Gminę w ramach spraw na stanowisku pracy,

4. Wymagane dokumenty:

  1. Życiorys (CV),

  2. list motywacyjny,

  3. wypełniony kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o pracę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. z 1996, Nr 62, poz. 286 z późn. zmianami),

  4. kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń potwierdzających okresy zatrudnienia lub oświadczenie kandydata o zatrudnieniu  w przypadku trwającego stosunku pracy.

  5. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz dodatkowe kwalifikacje zawodowe (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy itp.),

  6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

  7. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  8. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego/ kserokopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

  9. oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym,

  10. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.),

5.  Dodatkowe informacje:

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj. w listopad 2015 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Konopnica w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.

6. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymagane dokumenty należy składać osobiście lub przesłać pocztą w zamkniętych kopertach do Urzędu Gminy Konopnica, ul. Rynek 15,  98-313 Konopnica, pokój Nr 18 (Sekretariat) z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze  ds. gospodarowania odpadami komunalnymi”  w terminie do 28 grudnia 2015 r. do godz. 15:30.

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.

Bliższych informacji udziela: Anna Glapa – Sekretarz Gminy, tel. 43 842 44 19, wew. 104.  

Dokumenty: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)”.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Konopnica – www.konopnica.finn.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Konopnica,  ul. Rynek 15.

Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja

24‑04‑2015 14:47:28

I N F O R M A C J A

o wynikach wstępnej selekcji pod względem formalnym kandydatów,
którzy złożyli dokumenty w ramach naboru na wolne stanowisko asystenta rodziny
w ramach Resortowego Programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na rok 2015.


Działając na podstawie rozdziału VI Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Konopnicy wprowadzonego zarządzeniem Nr 1/12 Kierownika GOPS w Konopnicy z dnia 04 listopada 2012 r. w związku z § 1 ust.2 zarządzenia Nr 1/2015 Kierownika GOPS Konopnica z dnia 15 kwietnia 2015 r. Komisja Rekrutacyjna dokonała wstępnej selekcji kandydatów pod względem formalnym na podstawie złożonych dokumentów. Sprawdzono kompletność wymaganych dokumentów, a także oceniono stopień spełniania wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze jako niezbędne. W wyniku takiej selekcji stwierdza się co następuje:

  1. we wskazanym w ogłoszeniu terminie tj. do dnia 17 kwietnia 2015 r. dokumenty złożyły 4 osoby,

  2. lista osób, które spełniły wymagania formalne przedstawia się następująco:


Lp.

Imię i nazwisko

Miejsce zamieszkania

1.

Beata Strzyżykowska

Zawady


Nie umieszczenie na w/w liście jest jednoznaczne z niespełnieniem warunków określonych w ogłoszeniu o naborze i nie zakwalifikowaniu do następnego etapu prowadzonego naboru.
Z osobą umieszczoną na tej liście Komisja Rekrutacyjna przeprowadzi rozmowę kwalifikacyjną.
Nieobecność na rozmowie kwalifikacyjnej będzie traktowana jako rezygnacja z ubiegania się o zatrudnienie.



Wójt Gminy Konopnica
/-/ Grzegorz Turalczyk

Konopnica, dnia 23.04.2015 r.


Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Informacja

17‑04‑2015 12:17:02
Konopnica, dnia 17.04.2015 r.

INFORMACJA

Wójt Gminy Konopnica informuje, że ogłoszony na dzień 22 kwietnia 2015 roku konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rychłocicach nie odbędzie się z uwagi na brak ofert.

Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Inrormacja o wynikach naboru

03‑04‑2015 10:47:59
INFORMACJA O WYNIKACH NABORU
kandydatów na stanowisko
Koordynatora Projektu pn. "Raz, dwa, trzy Przedszkolakiem będziesz Ty" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego

Wójt Gminy Konopnica informuje, że w wyniku przeprowadzonego i zakończonego procesu naboru na stanowisko Koordynatora Projektu

nie został wyłoniony żaden kandydat.

Uzasadnienie:

Z uwagi na brak ofert pracy na stanowisko Koordynatora Projektu pn. "Raz, dwa, trzy Przedszkolakiem będziesz Ty" , nabór zakończono bez wyłonienia kandydata do zatrudnienia na ww. stanowisku.

Wójt Gminy Konopnica
/-/ Grzegorz Turalczyk

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Nabór na stanowisko urzędnicze

03‑04‑2015 09:00:21

Wójt Gminy Konopnica ogłasza nabór na stanowisko w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Konopnicy ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica
ASYSTENT RODZINY W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA RODZINY I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ NA ROK 2015
"Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2015"

Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Przewidywany termin zatrudnienia: maj 2015 r.
Okres zatrudnienia: maj 2015 r. - grudzień 2015 r.

  1. Wymagania niezbędne:

    • obywatelstwo polskie,

    • wykształcenie określone w punkcie 2,

    • kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,

    • kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,

    • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

    • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

    • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,

  1. Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:

  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

  • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną

  1. Wymagania dodatkowe:

    • znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,

    • doświadczenie w pracy w jednostkach pomocy społecznej,

    • umiejętność prowadzenia pracy z klientem,

    • umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,

    • umiejętność pracy w zespole,

    • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,

    • prawo jazdy kat. B oraz własny samochód,

    • odporność na sytuacje stresowe,

    • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

    • komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

  2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

    • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,

    • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,

    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,

    • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,

    • wspieranie aktywności społecznej rodzin,

    • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

    • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,

    • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,

    • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,

    • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,

    • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,

    • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,

    • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,

    • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,

    • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,

    • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,

    • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Szczegółowy zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku zostanie określony w zakresie czynności.

  1. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:

    • list motywacyjny,

    • cv z numerem telefonu kontaktowego,

    • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

    • kserokopie świadectw pracy oraz dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i zdobyte umiejętności,

    • kserokopie świadectw, dyplomów i zaświadczeń potwierdzających wykształcenie,

    • oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

    • Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona.

    • Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.

    • oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku,

    • kserokopia dowodu osobistego kandydata,

    • oświadczenie kandydata o treści: "nie byłem(am) skazany(a) prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe",

    • oświadczenie z klauzulą: "wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z poźn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)",

    • oświadczenie: "Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)".

  2. Informacje dodatkowe:
    Osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.) zobowiązane są do odbycia służby przygotowawczej, trwającej nie dłużej niż 6 miesiące i uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu końcowego kończącego służbę przygotowawczą.

Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty w zaklejonej kopercie z dopiskiem:
"DOTYCZY NABORU NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY W RAMACH RESORTOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA RODZINY I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ NA ROK 2015 - "Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2015" należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Konopnicy w godzinach urzędowania (od 7:30 do 15:30) lub przesłać na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Konopnicy,
ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica w terminie do dnia 17 kwietnia 2015 r. do godz. 15:30 (w przypadku wysłania aplikacji listownie decydującym terminem będzie data wpływu dokumentów aplikacyjnych do Gminnego Ośrodka Pomocy społecznej w Konopnicy).

Aplikacje, które wpłyną po terminie podanym w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów drogą elektroniczną, ani poza ogłoszeniem. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej pisemnie bądź telefonicznie. Wójt Gminy Konopnica zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem www.konopnica.finn.pl

Wójt Gminy Konopnica
/-/ Grzegorz Turalczyk

Konopnica, 3 kwietnia 2015 r.


Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Nabór na stanowisko koordynatora

23‑03‑2015 15:36:07




Nabór na stanowisko

KOORDYNATOR PROJEKTU
Wójt Gminy Konopnica OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO KOORDYNATORA PROJEKTU pn. "Raz, dwa, trzy Przedszkolakiem będziesz Ty" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Wymagania:
  • wykształcenie wyższe,
  • przygotowanie merytoryczne do realizacji projektów unijnych na lata 2007 - 2013, świadczenie w pracach nad realizacją projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
  • znajomość zasad realizacji i rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
  • doświadczenie w pracach zespołu realizującego projekty współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
  • biegła obsługa komputera i Internetu, w tym umiejętność pracy w Generatorze Wniosków Aplikacyjnych w Generatorze Wniosków Płatniczych,
  • umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji.

Główne obowiązki:
  • koordynowanie pracą zespołu projektu,
  • nadzór nad realizacją projektu,
  • przygotowanie wniosków o płatność wraz z wymaganymi załącznikami,
  • prowadzenie wymaganej sprawozdawczości,
  • przygotowanie harmonogramu realizacji projektu,
  • inicjowanie i uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Realizującego Projekt oraz w konferencjach, szkoleniach dotyczących realizacji projektu,
  • przygotowanie sondaży rynku, sporządzenie protokołów, udział w przygotowywaniu procedur odnośnie zamówień publicznych,
  • inne zadania zlecone przez Wójta Gminy Konopnica nie wymienione powyżej a związane bezpośrednio z realizacją projektu.

Wymagane dokumenty:
  • list motywacyjny,
  • curriculum vitae,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przygotowanie do realizacji projektów unijnych (zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach),
  • kserokopie dokumentów poświadczające doświadczenie w realizacji projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity z 2002 roku, Dz. U. Nr 101, poz. 926 ze zm.),
  • mile widziane referencje od pracodawców dotyczące realizowanych i rozliczanych projektów unijnych.

Warunki zatrudnienia:
  • umowa zlecenie w okresie od kwiecień - czerwiec 2015 r. (w czasie trwania projektu)
  • wymiar czasu pracy 15 h/tygodniowo
  • czas pracy nienormowany, w tym przynajmniej 1 raz w tygodniu w siedzibie Urzędu Gminy Konopnica w czasie godzin urzędowania

Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Urzędzie Gminy Konopnica w godzinach 7.30 do 15.30 lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Gminy Konopnica
ul. Rynek 15
98-313 Konopnica,
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "Nabór na Koordynatora projektu", w terminie do 30.03.2015 do godziny 15.30 (liczyć się będzie data wpływu oferty do Urzędu Gminy Konopnica).
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Gminy Konopnica, www.konopnica.finn.pl.

Wójt Gminy Konopnica
/-/ Grzegorz Turalczyk

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów: 152 Numer strony: 1 .. 7  8  9  10  11  .. 16
Informacja wytworzona przez:
Mateusz Drab
email: iod@konopnica.pl
, w dniu:  04‑07‑2011 11:48:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Izabela Frymarkiewicz
email: ifrymarkiewicz@finn.pl tel.:(42) 235 20 34 fax: (42) 684 98 92
, w dniu:  04‑07‑2011 11:48:00
Data ostatniej aktualizacji:
14‑05‑2024 12:53:16
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie