2014


Plik doc Załacznik nr 3
16‑01‑2014 15:18:17
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
24KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Załacznik nr 4
16‑01‑2014 15:17:55

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
28KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Odpowiedź

15‑01‑2014 09:37:23
Odpowiedzi na pytania do przetargu pn. "Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Konopnica"


Działając na podstawie art. 38 pkt 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) w związku z zapytaniem, Zamawiający wyjaśnia treść SIWZ:

Pytanie 1.
W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, których mowa w art. 22 ust.1 Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (kontraktowej i deliktowej) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż cena ofertowa zamówienia. Jeżeli z treści polisy wynika, iż nie została opłacona w dacie wystawienia a treść polisy wskazuje na inny sposób opłaty polisy niż gotówka do polisy powinny być dołączone dowody opłacenia;

Na etapie postępowania przetargowego żądanie polisy OC lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia jest określone w PZP oraz RPRM z dnia 19 lutego 2013 r. Przepisy powyższe nie definiują szczegółowej kwoty wymaganego ubezpieczenia a jedynie konieczność jej zakresu (rodzaj prowadzonej działalności) oraz związku z przedmiotem zamówienia (wysokość ubezpieczenia). Zamawiający określił jednoznacznie poprzez kody CPV wymagany rodzaj działalności oraz wysokość żądanego ubezpieczenia w kwocie nie mniejszej aniżeli cena oferowanego zamówienia.
Wykonawca stoi na stanowisku, iż sprecyzowanie warunków SIWZ w powyższy sposób ogranicza konkurencyjność oraz tworzy niepotrzebne koszty przygotowania oferty, ponadto wymusza na wykonawcy zawarcie umowy o ubezpieczeniu przed rozstrzygnięciem postępowania przetargowego. Zamawiający w paragrafie 3 projektu umowy (integralnej części SIWZ) określ obowiązki stron:

"Posiadanie polisy ubezpieczeniowej potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (kontraktowej i deliktowej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej z sumą ubezpieczenia nie mniejsza niż cena ofertowa zamówienia. Okres obowiązywania polisy powinien być ważny do czasu odbioru końcowego. Jeżeli podczas obowiązywania umowy polisa straci ważność Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kontynuacje ubezpieczenia ww. polis ubezpieczeniowych" i inne.
Zamawiający wskazuje tu iż posiadanie ww polisy wymagane jest w momencie (podpisania umowy) lub ogólnie mówiąc realizacji budowy.
W rozumieniu Wykonawcy taki zapis jest całkowicie uzasadniony i spełnia wymagania stawiane przez obowiązujące przepisy prawne.

W związku z powyższym Wykonawca wnosi o zmianę SIWZ z:

"Posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (kontraktowej i deliktowej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż cena ofertowa zamówienia. Jeżeli z treści polisy wynika, iż nie została opłacona w dacie wystawienia a treść polisy wskazuje na inny sposób opłaty polisy niż gotówka do polisy powinny być dołączone dowody opłacenia"
na:
Posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (kontraktowej i deliktowej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 800 000,00 PLN. Jeżeli z treści polisy wynika, iż nie została opłacona w dacie wystawienia a treść polisy wskazuje na inny sposób opłaty polisy niż gotówka do polisy powinny być dołączone dowody opłacenia oraz złoży pisemne zobowiązanie do zawarcia polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego że Wykonawca będzie doubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż cena ofertowa zamówienia na czas realizacji zamówienia , w przypadku wyboru oferty wykonawcy jako najkorzystniejszej."

Odpowiedź:
Zamawiający nie zamierza zmienić zapisów w SIWZ w tym zakresie.
Zamawiający wymagając od wykonawcy polisy OC określił wysokość sumy gwarancyjnej, która wiąże się z ryzykiem związanym z realizacją zamówienia.
Dokument ten potwierdza wiarygodność ekonomiczną wykonawcy w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, który ubezpieczając się wykazuje się odpowiedzialnością oraz pokazuje, że znajduje się w sytuacji pozwalającej mu na pokrycie kosztów ubezpieczenia.

Odpowiedzi udzieliła:
Anna Kowalczyk
Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki i Komunalnej i Ochrony Środowiska

Konopnica, 14.01.2014 r.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Odpowiedź

10‑01‑2014 13:50:32
Odpowiedź na pytania do przetargu na budowę kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Rychłocice
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Zdjęcie U1jJq9TD _018_003_381020
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Zdjęcie ICds5p1g _018_003_381019
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Odpowiedzi:

10‑01‑2014 13:42:08
Ad 1.

Odtworzenie i wyczyszczenie rowu przydrożnego dotyczy fragmentu odcinka kanalizacji sanitarnej w poboczu drogi powiatowej. Prace te należy potraktować jako przywrócenie terenu zajętego przez roboty ziemne do stanu pierwotnego.

Ad 2. Zamawiający posiada decyzję ZDW w Łodzi nr 159 z dnia 20.04.2011 r. zezwalającą na lokalizację odcinka kanalizacji sanitarnej w pasie drogi wojewódzkiej nr 481. O zgodę na zajęcie pasa drogi na czas trwania robót winien wystąpić Wykonawca tych robót. Kopię tej decyzji załączono.

Ad 3. Tożsamą do nakładów na odtworzenie opisanych jako "Wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową z wbudowaniem ręcznym w ilości 75kg/m2" jest pozycja kosztorysowa - poz.44: "Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - warstwa wiążąca asfaltowa" z tym że grubość tej warstwy po zagęszczeniu należy przyjąć 3 cm. (zamiast 4). Natomiast w poz.45: "Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - warstwa ścieralna asfaltowa-grub. po zagęszcz. 3 cm" należy przyjąć grubość warstwy 4 cm. Łączna grubość warstwy asfaltowej nie ulega zmianie. Obmiar powierzchni uwzględnia szerokość pasa 2,2 m. (patrz pkt. 2 i 3 obmiaru).

Ad 4. Koszt poniesionych nakładów na umocnienie zajmowanego pobocza drogi powiatowej należy uwzględnić zgodnie z opisem w dokumentacji projektowej i załączonego pomocniczo obmiaru tych robót.

Ad 5. Załączono kopię decyzji nr 159ZDW w Łodzi z dn. 20.04.2011 r. zezwalającą na lokalizację odcinka kanalizacji sanitarnej w pasie drogi wojewódzkiej na podstawie projektu budowlanego.

Ad 6. Załączono kopię decyzji PZD-ZK.6630.31.2011 z dnia 15.04.2011r. zezwalającą na lokalizację odcinka kanalizacji sanitarnej w pasie drogi powiatowej nr 4536E na podstawie projektu budowlanego.

Ad 7. Koszt umieszczenia kanalizacji sanitarnej jako urządzenia obcego w pasie drogi powiatowej będzie ponosił Zamawiający. Koszt zajęcia pasa tej drogi na czas wykonania kanalizacji sanitarnej ponosić będzie Wykonawca tych robót.

Odpowiedzi udzieliła:
Anna Kowalczyk
Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Plik pdf Decyzja PZD
10‑01‑2014 13:37:15
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
178KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Decyzja ZDW
10‑01‑2014 13:36:56
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
152KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Liczba komunikatów: 85 Numer strony: 5  6  7  8  9  
Informacja wytworzona przez:
Izabela Frymarkiewicz
email: ifrymarkiewicz@finn.pl tel.:(42) 235 20 34 fax: (42) 684 98 92
, w dniu:  07‑01‑2014 08:12:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Izabela Frymarkiewicz
email: ifrymarkiewicz@finn.pl tel.:(42) 235 20 34 fax: (42) 684 98 92
, w dniu:  07‑01‑2014 08:12:00
Data ostatniej aktualizacji:
07‑01‑2014 08:13:50
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie