Odpowiedzi na zapytania do przetargu p.n. "Budowa Kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Rychłocice"
W dniu 3.01.2014 r. wpłynęły następujące pytania:
1. W jakich drogach biegnie projektowana sieć kanalizacji ?
2. Podanie długości odcinków jeżeli sieć biegnie w pasie drogi wojewódzkiej, powiatowej, gminnej.
3. Czy gmina będzie pobierała opłaty za zajęcie pasa drogowego w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi biegnącymi w pasie dróg gminnych? Jeśli tak, to prosimy o podanie wysokości opłaty.
Odpowiedź:
Powyższe dane można określić na podstawie planu realizacyjnego projektowanej inwestycji. W opisie technicznym projektu są określone drogi, numery działek łącznie z zarządcami.
Sieć przebiega przez drogę powiatową.
4. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny ofertowej, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy, wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu?
5. Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie złączonej do SIWZ dokumentacji, wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu?
Odpowiedź:
Zamawiający przewidział wynagrodzenie ryczałtowe, stąd ryzyko ponosi Wykonawca.
Nie zamierzamy w tym przypadku wydłużać terminu zakończenie inwestycji.
Odwodnienie przewidziane jest w dokumentacji projektowej.
6. Prosimy o potwierdzenie, że wykonanie inwestycji nie wymaga wycinki drzew i krzewów a w przypadku wystąpienia ewentualnych kolizji z istniejącą zielenią uzyskanie decyzji i opłaty administracyjne związane z wycinką leżą po stronie zamawiającego.
Odpowiedź:
W projekcie nie przewidziano wycinki drzew i krzewów. Jeśli wystąpią takie przypadki nie będzie problemu z ich wycinką.
Odpowiedzi udzieliła:
Anna Kowalczyk
Kierownik rozwoju gospodarczego, gospodarki komunalnej i ochrony środowiska
Ogłoszenie o przetargu
o przetargu nieograniczonym o szacunkowej wartości poniżej kwoty określonej na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - prawo zamówień publicznych.
Gmina Konopnica, ul. Rynek 15, tel. (043) 842-44-98, fax 842-43-15, e-mail: ug_konopnica@post.pl ogłasza przetarg na: "Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Konopnica".
1.Przedmiot zamówienia:
KOD CPV:
kod. PCV 45.23.13.00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do
kod. PCV 45.11.12.00-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
kod. PCV 45.11.20.00-5 Roboty z zakresie usuwania gleby
kod. PCV 45.23.30.00-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonania nawierzchni autostrad, dróg i placów
1) Wykonanie robót budowlanych polegających na budowie sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami i tranzytowymi przepompowniami ścieków w miejscowości Konopnica - ulice: Słoneczna, Zielona, Wczasowa, Sosnowa, Górka i Młynarska (obiekt kategorii XXVI).
2) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
a) Wykonanie kolektorów grawitacyjnych Ø 200 mm x 5,9 mm PCV o długości łącznej 2295,60 m;
b) Wykonanie przewodów tłocznych PEHD Ø 110 mm x 6,6 mm o długości 294,50 m;
c) Wykonanie 2 tranzytowych przepompowni ścieków;
d) Wykonanie przyłączy kanalizacyjnych w ilości 92 szt. o długości całkowitej Ø 160 mm x 4,7 mm PCV równej 692,90 mb.
e) Odtworzenie nawierzchni dróg;
3). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla robót budowlanych zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych opisany został za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumenty te stanowią następujące załączniki do niniejszej SIWZ:
Załącznik Nr 10 do SIWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Załącznik Nr 11 do SIWZ - Dokumentacja projektowa.
Załącznik Nr 12 do SIWZ - Przedmiary robót - kosztorysy nakładcze.
2. Uprawniona do kontaktu z oferentami - Pani Anna Kowalczyk - kierownik referatu rozwoju gospodarczego, gospodarki komunalnej i ochrony środowiska - pokój Nr 23 i Łukasz Bernaś - Inspektor ds. planowania przestrzennego i inwestycji, pok. 21, tel. (043) 842-44-98.
3. Oferty należy składać w kopercie zamkniętej z oznaczeniem "oferta na "Budowę kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Konopnica" w Urzędzie Gminy Konopnica, pokój Nr 18 - sekretariat, do dnia 20.01.2014 r. do godziny 10:00.
4. Otwarcie ofert nastąpi w tym samym dniu o godz. 10:10.
5. Termin realizacji zamówienia - do 31.08.2014 r.
6. W przetargu mogą wziąć udział oferenci spełniający warunki:
1) posiadania uprawnień do wykonywania działalności.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca spełni ten warunek jeśli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych
2) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca spełni warunek jeśli wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji sanitarnej z przyłączami o długości minimum 2 km każda. Wykonawca musi również posiadać dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca spełni ten warunek jeśli wykaże że dysponuje:
a) osobą/osobami posiadającą/posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
- sanitarnej (w zakresie sieci kanalizacyjnej) bez żadnych ograniczeń z minimum 5 letnim doświadczeniem liczonym od dnia uzyskania uprawnień lub od dnia uzyskania decyzji o uznaniu uprawnień, wymagane doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy minimum 2 zadań polegających na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości minimum 2 km każda.
- drogowej bez żadnych ograniczeń z minimum 3 letnim doświadczeniem liczonym od dnia uzyskania uprawnień lub od dnia uzyskania decyzji o uznaniu uprawnień,
- elektrycznej bez żadnych ograniczeń z minimum 3 letnim doświadczeniem liczonym od dnia uzyskania uprawnień lub od dnia uzyskania decyzji o uznaniu uprawnień.
b) osobą/osobami posiadającą/posiadającymi uprawnienia geodety uprawnionego do geodezyjnych pomiarów sytuacyjno wysokościowych,
W zakresie potencjału technicznego Wykonawca spełni ten warunek jeśli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca spełni ten warunek jeśli:
a) posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż cena ofertowa zamówienia.
b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 2.000.000,00 zł
7. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie "spełnia - nie spełnia". Brak jakiegokolwiek dokumentu żądanego od wykonawcy stanowić będzie podstawę do wykluczenia z ubiegania się o zamówienie publiczne.
8. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w pokoju Nr 23 Urzędu Gminy Konopnica oraz na stronie internetowej: www.konopnica.finn.pl.
9. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni.
10. Kryteria oceny ofert - cena - 100 % (waga).
11. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
1) Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 45.000,00 zł (słownie złotych: czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100 groszy).
2) Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
- pieniądzu;
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert i na okres związania z ofertą.
4) Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego w Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. o/Sieradz Filia w Konopnicy nr 38 1930 1305 2044 4419 3959 0006.
12. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny oferty.
13. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
14. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert wariantowych.
15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
17. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
18. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
19. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
20. Projekt zostanie dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.
WÓJT
/-/ Mariola Hernas