Ostrzeżenie o silnym wietrze
OSTRZEŻENIE Nr 55
Nazwa biura: IMGW-PIB Biuro Prognoz Meteorologicznych Oddział w Poznaniu
Zjawisko/Stopień zagrożenia: Silny wiatr/2
Obszar: województwo łódzkie
Ważność: od godz. 17:00 dnia 05.10.2017 do godz. 24:00 dnia 05.10.2017
Przebieg: Prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości od 35 km/h do 50 km/h, z porywami do 115 km/h, południowo-zachodniego skręcającego na północno-zachodni. Na południu województwa istnieje ryzyko 30%, wystąpienia porywów wiatru do 130 km/h.
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 90%
Uwagi: W przypadku istotnych zmian prognoz ostrzeżenie będzie aktualizowane.
Dyżurny synoptyk IMGW-PIB: Marek Pruchniewicz
Godzina i data wydania: godz. 20:05 dnia 04.10.2017
Informacja Wójta Gminy Konopnica
Uprzejmie informuję, że z dniem 14 sierpnia 2017 r. odwołuje się zmianę godzin pracy. Urząd Gminy Konopnica czynny będzie w godzinach 730 - 1530.
Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk
Informacja Wójta Gminy Konopnica w sprawie Rządowego Programu pomocy uczniom w 2017 r .- „ Wyprawka szkolna ”
INFORMACJA WÓJTA GMINY KONOPNICA
Z DNIA 4 SIERPNIA 2017 ROKU
w sprawie Rządowego Programu pomocy uczniom w 2017r.-„Wyprawka szkolna”.
Dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to główny cel rządowego programu „Wyprawka szkolna” w roku szkolnym 2017/2018.
Program „Wyprawka szkolna” skierowany jest do uczniów: słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Pomoc obejmuje wyżej wskazanych uczniów uczęszczających w roku szkolnym 2017/2018 do: klasy II i III dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowych szkołach I stopnia, klasy I branżowej szkoły I stopnia, liceum ogólnokształcącego, technikum lub szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy lub do klas IV-VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klas IV-VI ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klas VII-IX ogólnokształcącej szkoły baletowej lub liceum plastycznego.
W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczniów uczęszczających w roku szkolnym 2017/2018 do: klasy II i III szkoły podstawowej, klasy II i III dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowych szkołach I stopnia, klasy I branżowej szkoły I stopnia, liceum ogólnokształcącego, technikum lub szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dofinansowanie obejmuje również zakup materiałów edukacyjnych.
Wsparcie zakupu materiałów edukacyjnych nie obejmuje uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających w roku szkolnym 2017/2018 do klas II-III szkół podstawowych w przypadku gdy uczniowie ci korzystają z podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, który zapewnia minister właściwy do spraw oświaty i wychowania.
Kwoty pomocy, wynikające z treści rozporządzenia:
225 zł – dla ucznia:
a) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
b) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – uczęszczającego do klasy II i III dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowych szkołach I stopnia, klasy I branżowej szkoły I stopnia, liceum ogólnokształcącego, technikum lub szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy;
390 zł – dla ucznia:
a) słabowidzącego,
b) niesłyszącego,
c) słabosłyszącego,
d) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
e) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
f) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
g) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w lit. a–f
– uczęszczającego do klasy II i III dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych
w branżowych szkołach I stopnia, klasy I branżowej szkoły I stopnia;
445 zł – dla ucznia:
a) słabowidzącego,
b) niesłyszącego,
c) słabosłyszącego,
d) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
e) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
f) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
g) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w lit. a – f
– uczęszczającego do liceum ogólnokształcącego, technikum, klas IV-VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klas IV-VI ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klas VII-IX ogólnokształcącej szkoły baletowej lub liceum plastycznego.
175 zł – dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczającego do klasy II–III szkoły podstawowej – w przypadku gdy nie korzysta z podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Wniosek o pomoc mogą składać: rodzice ucznia, uczeń pełnoletni, nauczyciel, pracownik socjalny lub osoba upoważniona przez rodziców lub ucznia pełnoletniego. Do wniosku należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe albo orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 312 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe.
Wnioski należy składać u dyrektora szkoły do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2017/2018 w terminie do dnia 8 września 2017r.
Druki wniosków można pobrać u dyrektorów szkół, w Urzędzie Gminy Konopnica, pok. nr 5 lub ze strony internetowej Urzędu www.konopnica.finn.pl, www.konopnica.pl
Dyrektor szkoły zwróci rodzicom uczniów albo pełnoletnim uczniom koszt zakupu podręczników lub materiałów edukacyjnych, po przedłożeniu dowodu zakupu najpóźniej do dnia 30 listopada 2017 r.
Dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie, odpowiednio podręczników lub materiałów edukacyjnych. W przypadku złożenia oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2017 roku „Wyprawka szkolna”.
Więcej informacji na temat pomocy materialnej dla uczniów, w proponowanych formach dofinansowania zakupu podręczników, można uzyskać u dyrektorów szkół i na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej www.men.gov.pl
Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk
Informacja Wójta Gminy Konopnica
Konopnica, dnia 31.07.2017 r.
W związku z panującymi wysokimi temperaturami Wójt Gminy Konopnica wprowadził zmianę czasu pracy Urzędu Gminy Konopnica na okres od dnia 1 sierpnia 2017 r. do odwołania. W tych dniach Urząd Gminy funkcjonować będzie w godzinach od 600 - 1400, kasa czynna będzie od 615 - 1200.
Wójt Gminy
/ - / Grzegorz Turalczyk
DECYZJA o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
Konopnica dnia, 28.07.2017 r.
GKO.6220.1.2017
DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia
Na podstawie:
- art.71 ust. 2 pkt 2, art.75 ust. 1 pkt 4, art.84, art.85 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko(t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1405 ze zm.),
- § 3 ust. 1 pkt 35 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2016r. poz. 71 )
- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego(t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1257 ze zm.),
po rozpatrzeniu wniosku Powiatu Wieluńskiego pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń (pełnomocnik: INWESTOR Konin Pracownia projektowa z siedzibą w Koninie, ul Okólna 6, 62-510 Konin)
orzekam co następuje:
- Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi powiatowej 4532E Konopnica - Szynkielów zlokalizowanego w miejscowości Szynkielów, nr ewidencyjne działek: 368 (obręb Szynkielów), oraz w miejscowości Konopnica, nr ewidencyjne działek: 620 (obręb Konopnica), gmina Konopnica, powiat wieluński, województwo łódzkie.
- Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik nr 1 do niniejszej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Uzasadnienie:
Wnioskiem z dnia 25.04.2017r. data wpł. 26.04.2017r. zarejestrowanym pod nr GKO.6220.1.2017 zwrócono się o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, polegającego na przebudowie drogi powiatowej 4532E Konopnica - Szynkielów zlokalizowanego w miejscowości Szynkielów, nr ewidencyjne działek: 368 (obręb Szynkielów), oraz w miejscowości Konopnica, nr ewidencyjne działek: 620 (obręb Konopnica), gmina Konopnica, powiat wieluński, województwo łódzkie.
W niniejszej sprawie ustalono, że liczba stron postępowania przekracza 20, stąd zgodnie z art, 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1405 ze zm.), zastosowano przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego w myśl którego, strony mogą być zawiadamiane o decyzjach i innych czynnościach organu poprzez obwieszczenia lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia.
Wobec powyższego, na każdym etapie postępowania, strony były powiadamiane o czynnościach podejmowanych przez tut. organ oraz o możliwości zapoznawania się z aktami gromadzonymi w trakcie postępowania, a także zgłaszania ewentualnych uwag lub zastrzeżeń poprzez zamieszczanie stosownych zawiadomień na:
a) stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.konopnica.finn.pl,
b) tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Konopnica,
c) tablicy ogłoszeń w miejscowościach Konopnica i Szynkielów,
W trakcie prowadzonego postępowania nie wpłynęły uwagi, ani też zastrzeżenia co do projektowanej inwestycji.
Działając na podstawie art. 64 ust. 1 pkt. 1 i 2 w/w ustawy, Wójt Gminy Konopnica wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o wyrażenie opinii w przedmiocie przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 17.05.2017r. data wpł. 23.05.2017r. znak:WOOŚ.4240.78.2017.PJe zwrócił się o uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia, oraz pismem z dnia 19.06.2017r. data wpł. 21.06.2017r. znak: WOOŚ.4240.78.2017.PJe.2 ponownie zwrócił się o uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia następnie pismem z dnia 18.07.2017 data wpł. 24.07.2017 wyraził opinie, że nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu pismem z dnia 17.05.2017r. data wpł. 15.05.2017r. znak: PSSE.ZNS-460-12/17 opowiedział się, że przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia może nie być wymagane. W związku z tym, że pełnomocnik inwestora dwukrotnie uzupełniał kartę informacyjną przedsięwzięcia, Wójt gminy Konopnica ponownie wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o wyrażenie opinii w przedmiocie przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu przesyłając uzupełnioną kartę informacyjną przedsięwzięcia. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu pismem z dnia 25.05.2017r. data wpł. 25.05.2017r. znak: PSSE.ZNS-460-12.1/17 podtrzymał swoje stanowisko, że przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia może nie być wymagane.
Do wniosku dołączono wymagane prawem dokumenty, m.in. wniosek Inwestora o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, kartę informacyjną przedsięwzięcia spełniającą wymogi przywołanej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Po przeprowadzeniu wnikliwej analizy przedłożonych z wnioskiem materiałów, uwzględniając uwarunkowania zawarte w art. 63 ust. 1 w/w ustawy, opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi i Państwowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu, organ prowadzący postępowanie nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, wydając zgodnie z art. 63 ust. 2 w/w ustawy stosowne postanowienie z dnia 26.07.2017r. znak: GKO.6220.1.2017. Analiza i argumentacja przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko w odniesieniu do uwarunkowań o których mowa w art. 63 ust. 1 w/w ustawy przedstawia się następująco:
- Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem:
- skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji
Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi powiatowej nr 4532E na odcinku Konopnica-Szynkielów. Przedmiotowa droga należy do kategorii ruchu KR-2. Przyjęta prędkość projektowa drogi wynosi 40 km/h. Celem przebudowy jest poprawa stanu nawierzchni, a przez to poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na działkach nr 368 obręb Szynkielów i nr 620 obręb Konopnica, w gminie Konopnica, w powiecie Wieluńskim. Średnia szerokość pasa drogowego wynosi 15 m. Długość przedmiotowej drogi objętej opracowaniem wynosi ok. 2,8 km. Przebudowa drogi dotyczy dwóch fragmentów drogi, na odcinku ok. 2,2 km od drogi wojewódzkiej nr 481, przez wieś Szynkielów oraz na odcinku ok. 0,6 km od mostu przez rzekę Wartę do wsi Konopnica. Całkowita powierzchnia nieruchomości zajęta dla potrzeb planowanej inwestycji wynosi ok. 42000 m2 w tym jezdnia z asfaltobetonu - ok. 15400 m2, pobocza - ok. 5600 m2, chodnik - ok. 2400 m2, rowy i zieleń - ok. 18600 m2.
- powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem
Nie przewiduje się kumulacji oddziaływań projektowanego przedsięwzięcia z innymi przedsięwzięciami.
- różnorodności biologicznej, wykorzystywania zasobów naturalnych, w tym gleby, wody i powierzchni ziemi
Do przebudowy drogi przewiduje się następujące zużycie surowców i materiałów: Woda - ok. 1000 1., Piasek - ok. 1500m3, Asfaltobeton - ok. 1540 m3, Obrzeża betonowe - ok. 2400 mb, Krawężnik betonowy - ok. 4000 mb. Płytki betonowe - ok. 2400m2, Paliwa - ok. 7000 1.
- emisji i występowania innych uciążliwości
W fazie budowy należy liczyć się z pewnym negatywnym wpływem, spowodowanym typowym oddziaływaniem placu budowy o charakterze liniowym, na terenach sąsiadujących z inwestycją. W fazie eksploatacji przeważy wpływ pozytywny, co związane jest z wypracowaniem w ramach inwestycji szeregu rozwiązań korzystniejszych od dotychczasowych (poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu, odpowiednie odwodnienie drogi).
Szkodliwe oddziaływanie inwestycji na stan zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego może się objawić w fazie realizacji robót na terenie prowadzonych prac. Uciążliwości te znikną wraz z zakończeniem prac związanych z budową. Biorąc pod uwagę lokalny i sezonowy charakter robót można uznać, że przyrost emisji w okresie realizacji inwestycji nie spowoduje trwałego pogorszenia jakości powietrza w rejonie budowy.
Emisja hałasu podczas prac budowlanych będzie mieć charakter czasowy i lokalny, podobnie jak oddziaływanie na powietrze atmosferyczne minie wraz z zakończeniem prac. Prace budowlane będą prowadzone w porze dziennej, w godzinach 6:00-18:00, wobec czego nie będą uciążliwe dla mieszkańców. Należy stwierdzić, iż wykonana droga, w związku z przewidywanym charakterem ruchu i klasą techniczną, nie będzie powodowała ponadnormatywnego oddziaływania na klimat akustyczny w swoim otoczeniu. Realizacja przedsięwzięcia przyczyni się również do spadku emisji hałasu, drgań i wibracji. Po wykonaniu nawierzchni nastąpi poprawa klimatu akustycznego otoczenia (lepsza równość i stan nawierzchni).
- ocenionego w oparciu o wiedzę naukową ryzyka wystąpienia poważnych awarii lub katastrof naturalnych i budowlanych, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii, w tym ryzyka związanego ze zmianą klimatu
Projektowane zamierzenie inwestycyjne, nie należy do inwestycji, w których występuje ryzyko wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, katastrofy naturalnej i budowlanej, które mogłyby skutkować negatywnym wpływem na środowisko, a także na zdrowie i życie ludzi.
- przewidywanych ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów oraz ich wpływu na środowisko, w przypadkach gdy planuje się ich powstawanie
W związku z prowadzeniem prac przy planowanej przebudowie drogi mogą powstawać następujące główne rodzaje odpadów: 17 01 81 w ilości ok. 320 m3, 17 03 02 w ilości ok. 160 m3, 17 05 04 w ilości ok. 320 m3. Odpady nie będą składowane na terenie budowy. Niektóre z odpadów, np. odpady betonowe, będą wykorzystane jako podbudowa innych dróg. Po ich wytworzeniu będą niezwłocznie zabierane z terenu przedsięwzięcia i zagospodarowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi postępowania z odpadami.
Przyjmuje się założenie, iż plac budowy i zaplecze zaopatrywane będzie w wodę do celów sanitarnych poprzez dostarczanie jej beczkowozami. Zaplecze budowy zostanie zorganizowane w pasie drogowym, w sposób zapewniający oszczędne korzystanie z terenu i minimalne jego przekształcenie w możliwie największej odległości od zabudowy mieszkaniowej, poza obszarami zadrzewionymi i z dala od zbiorników i cieków wód powierzchniowych. Zaplecze budowy nie będzie pełnić funkcji magazynowej, gdyż wszystkie potrzebne materiały będą dowożone na bieżąco. Samochody transportujące materiały będą posiadały plandeki zabezpieczające przed pyleniem sypkich materiałów. Zaplecze budowy wyposażone będzie w przenośne toalety. Ścieki socjalno-bytowe z terenów placu budowy będą wywożone do oczyszczalni ścieków przez dostawców kabin przenośnych. W związku z funkcjonowaniem drogi będzie dochodziło do powstania jedynie wód opadowych. Wody powyższe będą odprowadzane za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do istniejących rowów, które zostaną oczyszczone i odmulone w ramach przedmiotowej inwestycji. Odwodnienie drogi w terenach zabudowanych będzie odbywać się poprzez istniejącą kanalizację deszczową, a na terenie miejscowości Konopnica poprzez przykanaliki do istniejących rowów drogowych.
- zagrożenia dla zdrowia ludzi, w tym wynikającego z emisji
W czasie realizacji i funkcjonowania inwestycji nie przewiduje się wystąpienia zagrożeń dla zdrowia ludzi.
2. Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym i planowanym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego – uwzględniające:
- obszary wodno-błotne, inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe oraz ujścia rzek
W obszarze przedsięwzięcia nie znajdują się ujścia rzek, obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary chronione zbiorników wód śródlądowych. Przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane w pobliżu korytarzy ekologicznych.
- obszary wybrzeży i środowisko morskie
Inwestycja zlokalizowana jest poza obszarami wybrzeży oraz środowiskiem morskim
- obszary górskie lub leśne
Przedmiotowe przedsięwzięcie leży poza obszarami górskimi i leśnymi.
- obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych
Przedmiotowe przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza terenem obszarów chronionych na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2016 poz. 2134 ze zm.). Najbliżej zlokalizowane obszary ochronne to: - rezerwat przyrody Hołda - w odległości ok. 1,5 km, - rezerwat przyrody Winnica - w odległości ok. 8,9 km, - Park Krajobrazowy Międzyrzecza Warty i Widawki - w obszarze, - Osjakowskiego Zespołu Przyrodniczo-Krajobrazowego w odległości ok. 3 km, Inwestycja zlokalizowana jest w Parku Krajobrazowym Międzyrzecza Warty i Widawki.
Z uwagi na fakt, że przedmiotowa inwestycja jest inwestycją celu publicznego, to zgodnie z art. 17 ust 2 pkt 4 ustawy z 16 kwietnia 2014 r. o ochronie przyrody (Dz. U. 2016 r. poz. 2134 ze zm.) nie obowiązują dla niej zakazy obowiązujące w Parku Krajobrazowym Międzyrzecza Warty i Widawki.
- obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000, oraz pozostałe formy ochrony przyrody
Przedmiotowe przedsięwzięcie, przede wszystkim z uwagi na odległość, skalę, rodzaj, charakterystykę, oraz krótkotrwały i odwracalny charakter zmian środowiska na etapie realizacji inwestycji oraz brak znaczących negatywnych oddziaływań w czasie późniejszej eksploatacji, nie będzie miało negatywnego wpływu na cele ochrony, przedmioty ochrony oraz integralność wszystkich ww. obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w tym na obszary Natura 2000. Teren objęty inwestycją nie wykazuje także istotnych wartości przyrodniczych związanych z występowaniem cennych siedlisk i gatunków roślin, zwierząt i grzybów, korytarzy ekologicznych. Przedsięwzięcie nie przyczyni się także do obniżenia bioróżnorodności. Ponadto, z uwagi na fakt, iż przedmiotowa droga aktualnie istnieje i jest wpisana w lokalny krajobraz, inwestycja nie zakłóci także estetyki krajobrazu.
- obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia
Z karty informacyjnej nie wynika aby przedsięwzięcie było położone na obszarze, na którym standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub aby istniało prawdopodobieństwo ich przekroczenia.
- obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne
Na terenie inwestycji nie występują obszary mające znaczenie kulturowe, historyczne i archeologiczne.
- gęstość zaludnienia
Gęstość zaludnienia dla obszaru Gminy Konopnica wynosi 46 os/km2
- obszary przylegające do jezior
Przedsięwzięcie leży poza obszarami przylegającymi do jezior
- uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej
W rejonie przedsięwzięcia nie znajdują się uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.
- wody i obowiązujące dla nich cele środowiskowe
Przedmiotowa inwestycja położona jest w regionie wodnym Środkowej Warty JCWPd: 82 (kod PLGW200082). Planowana inwestycja zlokalizowana jest w obrębie Jednolitej Części Wód o kodzie: RW600019181999 oraz RW600017181894. Z przedłożonego materiału dowodowego wynika, że realizacja oraz eksploatacja planowanego przedsięwzięcia nie spowoduje pogorszenia stanu jednolitej części wód powierzchniowych i podziemnych, na których będzie zlokalizowane.
- Rodzaj, cechy i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do kryteriów wymienionych w pkt 1 i 2 oraz w art. 62 ust. 1 pkt 1,:
Planowane przedsięwzięcie inwestycyjne nie będzie miało wpływu na zdrowie oraz życie ludzkie. Na podstawie informacji zawartych w karcie informacyjnej można stwierdzić iż, przedmiotowe przedsięwzięcie zarówno w fazie eksploatacji jak i w fazie realizacji nie powinno znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko. Z uwagi na lokalizację i charakter przedsięwzięcia stwierdza się, że nie będzie ono powodować transgranicznego oddziaływania na środowisko. W toku prowadzonego postępowania nie wpłynęły żadne uwagi ani wnioski.
Biorąc pod uwagę powyższe uznano, że przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.
Mając na uwadze powyższe okoliczności, na podstawie przepisów przywołanych w podstawie prawnej, postanowiono jak w sentencji.
Pouczenie
Od niniejszej decyzji stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania
Otrzymują:
- Powiat Wieluński
pl. Kazimierza Wielkiego 2
98-300 Wieluń - Inwestor Konin
Pracownia Projektowa
Ul. Okólna 6
62-510 Konin - Strony postępowania wyznaczone zgodnie z mapami ewidencyjnymi zostaną powiadomione w trybie art. 49 KPA poprzez
- Wywieszeniu na tablicy ogłoszeń gminy Konopnica,
- Umieszczenie na stronie biuletynu informacji publicznej Urzędu Gminy Konopnica
Wywieszeniu w miejscu inwestycji (na tablicy ogłoszeń sołtysa) w miejscowościach Konopnica i Szynkielów
- a/a
Do wiadomości:
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi
ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź - Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu
ul. POW 14, 98-300 Wieluń
Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk
Załącznik Nr 1
Do decyzji znak: GKO.6220.1.2017 z dnia 28.07.2017 r. o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającej na przebudowie drogi powiatowej 4532E Konopnica - Szynkielów zlokalizowanego w miejscowości Szynkielów, nr ewidencyjne działek: 368 (obręb Szynkielów), oraz w miejscowości Konopnica, nr ewidencyjne działek: 620 (obręb Konopnica), gmina Konopnica, powiat wieluński, województwo łódzkie.
CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA
Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi powiatowej nr 4532E na odcinku Konopnica-Szynkielów. Przedmiotowa droga należy do kategorii ruchu KR-2. Przyjęta prędkość projektowa drogi wynosi 40 km/h. Celem przebudowy jest poprawa stanu nawierzchni, a przez to poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na działkach nr 368 obręb Szynkielów i nr 620 obręb Konopnica, w gminie Konopnica, w powiecie Wieluńskim. Średnia szerokość pasa drogowego wynosi 15 m. Długość przedmiotowej drogi objętej opracowaniem wynosi ok. 2,8 km. Przebudowa drogi dotyczy dwóch fragmentów drogi, na odcinku ok. 2,2 km od drogi wojewódzkiej nr 481, przez wieś Szynkielów oraz na odcinku ok. 0,6 km od mostu przez rzekę Wartę do wsi Konopnica. Całkowita powierzchnia nieruchomości zajęta dla potrzeb planowanej inwestycji wynosi ok. 42000 m2 w tym jezdnia z asfaltobetonu - ok. 15400 m2, pobocza - ok. 5600 m2, chodnik - ok. 2400 m2, rowy i zieleń - ok. 18600 m2.
Podjęcie i zrealizowanie planowanego przedsięwzięcia wpłynie na poprawę stanu technicznego drogi, a tym samym na bezpieczeństwo ruchu oraz ograniczenie oddziaływania drogi w zakresie hałasu i zanieczyszczenia powietrza.
Na odcinku ok. 1,1 km istniejąca nawierzchnia o szerokości 8 m. będzie rozebrana obustronnie do szerokości 6 m. Średnia szerokość pasa drogowego na przedmiotowej drodze wynosi 15 m. Przewiduje się rozbiórkę istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej i podbudowy wykonanej z bruku i kamienia polnego, która zostanie zastąpiona nawierzchnią z asfaltobetonu na podbudowie z kruszywa kamiennego. Przewiduje się również budowę odcinka kanalizacji deszczowej, w pasie drogowym w koronie przedmiotowej drogi. W ramach przebudowy zostaną wykonane chodniki i ścieżki rowerowe z kostki betonowej na podbudowie z kruszywa kamiennego.
Rowy drogowe zostaną oczyszczone, nie planuje się też ich przebudowy. Wymiary drogi po przebudowie prezentują się następująco: - Szerokość jezdni - 6 m. (po 3 m. na każdy pas ruchu), - Szerokość pobocza - 1,5 m. (po 0,75 m na każdą stronę), - Szerokość chodnika - 2 m., - Szerokość ścieżki rowerowej - 2 m.
W pasie drogowym zieleń stanowią rowy drogowe obsiane trawą. Nie występuje roślinność wysoka, wobec czego nie planuje się wycinki drzew i krzewów na terenie przedmiotowego przedsięwzięcia.
Do przebudowy drogi przewiduje się następujące zużycie surowców i materiałów: Woda - ok. 1000 1., Piasek - ok. 1500m3, Asfaltobeton - ok. 1540 m3, Obrzeża betonowe - ok. 2400 mb, Krawężnik betonowy - ok. 4000 mb. Płytki betonowe - ok. 2400m2, Paliwa - ok. 7000 1.
Trening systemu wykrywania i alarmowania
Konopnica, dnia 31.07.2017 r.
Urząd Gminy Konopnica informuję, że w związku z przeprowadzeniem na terenie województwa łódzkiego treningu systemu wykrywania i alarmowania w dniu 1 sierpnia 2017 r. o godzinie 17:00 na terenie gminy Konopnica zostaną uruchomione syreny alarmowe ( czas sygnału - 1 minuta).
Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk
Informacja o stypendiach socjalnych
Wójt Gminy Konopnica informuje zainteresowanych, że od 10 sierpnia 2017 roku można pobierać druki
WNIOSKÓW O PRZYZNANIE SZKOLNEGO STYPENDIUM SOCJALNEGO NA ROK SZKOLNY 2017/2018
Wnioski będą dostępne w pokoju nr 5 Urzędu Gminy Konopnica, ul. Rynek 15.
Termin składania wniosków o przyznanie szkolnego stypendium socjalnego:
- od 01 do 15 września 2017 r. – w przypadku uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych,
- do 15 października 2017 r. – w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych.
O stypendium może ubiegać się osoba, której dochód na jednego członka rodziny nie przekracza 514,- zł (netto). Stypendium przysługuje uczniom: szkół podstawowych, gimnazjów, liceów ogólnokształcących, liceów profilowanych, techników, zasadniczych szkół zawodowych, kolegiów pracowników służb społecznych, ośrodków dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej umożliwiających realizację obowiązku szkolnego i nauki. Stypendium nie przysługuje studentom oraz uczniom, którzy ukończyli 24 lata.
UWAGA:
• Zakup codziennej odzieży i obuwia, umożliwiającego uczniowi uczęszczanie do szkoły (np. kurtka, buty) należy do zakresu pomocy społecznej i nie może być finansowany w ramach stypendium szkolnego. W ramach stypendium szkolnego można zakupić jedynie odzież i obuwie sportowe z przeznaczeniem na zajęcia wychowania fizycznego.
• Stypendium szkolne nie może być przeznaczone na wsparcie materialne rodzin znajdujących się w ciężkiej sytuacji, w ich codziennej egzystencji, ale na pomoc uczniowi w dostępie do edukacji, wyrównywaniu jego szans edukacyjnych – pomimo niekorzystnej sytuacji finansowej jego rodziny.
• Oryginały faktur, bądź oryginały rachunków uproszczonych, muszą być imienne, wystawione na wnioskodawcę (rodzica lub pełnoletniego ucznia). Faktury i rachunki muszą zawierać datę wystawienia, numer dokumentu, pieczątkę i podpis osoby wystawiającej fakturę lub rachunek. Istotne jest także aby np. buty, bluza itp. były rzeczami sportowymi, niezbędnymi w procesie edukacyjnym ucznia.
Stypendium może być przeznaczone wyłącznie na cele edukacyjne, tj. zakup podręczników, zeszytów, ćwiczeń, przyborów szkolnych, stroju i obuwia sportowego na lekcje wychowania fizycznego (raz na semestr), tornistra-plecaka szkolnego, komputera wraz z oprogramowaniem, multimedialne programy edukacyjne, koszty dojazdu do szkół ponadgimnazjalnych (oryginały biletów miesięcznych), koszty udziału w dodatkowych zajęciach edukacyjnych.
Wyżej wymienionych zakupów można dokonywać od 01 lipca 2017 r.
Zakup podręczników sfinansowany ze środków „Wyprawki szkolnej” nie będzie finansowany ze środków szkolnego stypendium socjalnego.
Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk
OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Konopnica o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Konopnica dnia 28.07.2017 r.
Znak: GKO.6220.1.2017
OBWIESZCZENIE
Wójta Gminy Konopnica
o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Zgodnie z art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1405 ze zm.), Wójt Gminy Konopnica podaje do publicznej wiadomości, że w dniu 28.07.2017 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi powiatowej 4532E Konopnica - Szynkielów zlokalizowanego w miejscowości Szynkielów, nr ewidencyjne działek: 368 (obręb Szynkielów), oraz w miejscowości Konopnica, nr ewidencyjne działek: 620 (obręb Konopnica), gmina Konopnica, powiat wieluński, województwo łódzkie.
Ponadto informuję o możliwości zapoznania się z jej treścią oraz dokumentacją sprawy, w tym z opinią Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu.
Podano do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na:
- tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Konopnica,
- tablicy sołectw Konopnica i Szynkielów,
- stronie internetowej www.konopnica.finn.pl
Wójt Gminy
/- / Grzegorz Turalczyk
Postanowienie Wójta Gminy Konopnica
Konopnica dnia, 26.07.2017r.
GKO.6220.1.2017
POSTANOWIENIE
Na podstawie art.123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1257 ze zm.), w związku z art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1405 ze zm.), a także § 3 ust. 1 pkt 35 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r. , poz. 71 ) po rozpatrzeniu wniosku Powiatu Wieluńskiego pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń ( pełnomocnik: INWESTOR Konin Pracownia projektowa z siedzibą w Koninie, ul Okólna 6, 62-510 Konin) oraz zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu.
postanawiam
nie nakładać obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na przebudowie drogi powiatowej 4532E Konopnica - Szynkielów zlokalizowanego w miejscowości Szynkielów, nr ewidencyjne działek: 368 (obręb Szynkielów), oraz w miejscowości Konopnica, nr ewidencyjne działek: 620 (obręb Konopnica), gmina Konopnica, powiat wieluński, województwo łódzkie.
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia 25.04.2017r. data wpł. 26.04.2017r. zarejestrowanym pod nr GKO.6220.1.2017 zwrócono się o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, polegającego na przebudowie drogi powiatowej 4532E Konopnica - Szynkielów zlokalizowanego w miejscowości Szynkielów, nr ewidencyjne działek: 368 (obręb Szynkielów), oraz w miejscowości Konopnica, nr ewidencyjne działek: 620 (obręb Konopnica), gmina Konopnica, powiat wieluński, województwo łódzkie.
W niniejszej sprawie ustalono, że liczba stron postępowania przekracza 20, stąd zgodnie z art, 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1405 ze zm.), zastosowano przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego w myśl którego, strony mogą być zawiadamiane o decyzjach i innych czynnościach organu poprzez obwieszczenia lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłoszenia.
Wobec powyższego, na każdym etapie postępowania, strony były powiadamiane o czynnościach podejmowanych przez tut. organ oraz o możliwości zapoznawania się z aktami gromadzonymi w trakcie postępowania, a także zgłaszania ewentualnych uwag lub zastrzeżeń poprzez zamieszczanie stosownych zawiadomień na:
a) stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.konopnica.finn.pl,
b) tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Konopnica,
c) tablicy ogłoszeń w miejscowościach Konopnica i Szynkielów,
W trakcie prowadzonego postępowania nie wpłynęły uwagi, ani też zastrzeżenia co do projektowanej inwestycji.
Działając na podstawie art. 64 ust. 1 pkt. 1 i 2 w/w ustawy, Wójt Gminy Konopnica wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o wyrażenie opinii w przedmiocie przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 17.05.2017r. data wpł. 23.05.2017r. znak:WOOŚ.4240.78.2017.PJe zwrócił się o uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia, oraz pismem z dnia 19.06.2017r. data wpł. 21.06.2017r. znak: WOOŚ.4240.78.2017.PJe.2 ponownie zwrócił się o uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia następnie pismem z dnia 18.07.2017 data wpł. 24.07.2017 wyraził opinie, że nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu pismem z dnia 17.05.2017r. data wpł. 15.05.2017r. znak: PSSE.ZNS-460-12/17 opowiedział się, że przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia może nie być wymagane. W związku z tym, że pełnomocnik inwestora dwukrotnie uzupełniał kartę informacyjną przedsięwzięcia, Wójt gminy Konopnica ponownie wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wieluniu o wyrażenie opinii w przedmiocie przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu przesyłając uzupełnioną kartę informacyjną przedsięwzięcia. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu pismem z dnia 25.05.2017r. data wpł. 25.05.2017r. znak: PSSE.ZNS-460-12.1/17 podtrzymał swoje stanowisko, że przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia może nie być wymagane.
Do wniosku dołączono wymagane prawem dokumenty, m.in. wniosek Inwestora o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, kartę informacyjną przedsięwzięcia spełniającą wymogi przywołanej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Dokonana analiza przedłożonych dokumentów wraz z kartą informacyjną wykazała, że jest to przedsięwzięcie zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Rady ministrów z dnia 9 listopada 2010 r, w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko tj.: ”polegające na rozbudowie, przebudowie lub montażu realizowanego lub zrealizowanego przedsięwzięcia wymienionego w ust. 1, z wyłączeniem przypadków, w których ulegająca zmianie lub powstająca w wyniku rozbudowy, przebudowy lub montażu część realizowanego lub zrealizowanego przedsięwzięcia nie osiąga progów określonych w ust. 1, o ile progi te zostały określone”, w związku z § 3 ust. 1 pkt 60 ww. rozporządzenia, tj.: „drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody”.
Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi powiatowej nr 4532E na odcinku Konopnica-Szynkielów. Przedmiotowa droga należy do kategorii ruchu KR-2. Przyjęta prędkość projektowa drogi wynosi 40 km/h. Celem przebudowy jest poprawa stanu nawierzchni, a przez to poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na działkach nr 368 obręb Szynkielów i nr 620 obręb Konopnica, w gminie Konopnica, w powiecie Wieluńskim. Średnia szerokość pasa drogowego wynosi 15 m. Długość przedmiotowej drogi objętej opracowaniem wynosi ok. 2,8 km. Przebudowa drogi dotyczy dwóch fragmentów drogi, na odcinku ok. 2,2 km od drogi wojewódzkiej nr 481, przez wieś Szynkielów oraz na odcinku ok. 0,6 km od mostu przez rzekę Wartę do wsi Konopnica. Całkowita powierzchnia nieruchomości zajęta dla potrzeb planowanej inwestycji wynosi ok. 42000 m2 w tym jezdnia z asfaltobetonu - ok. 15400 m2, pobocza - ok. 5600 m2, chodnik - ok. 2400 m2, rowy i zieleń - ok. 18600 m2.
W Karcie informacyjnej przedstawiono wariant polegający na przebudowie planowanego odcinka drogi powiatowej oraz wariant tzw. zerowy, polegający na niepodejmowaniu przedsięwzięcia. Niepodjęcie przedsięwzięcia spowoduje, że istniejąca droga powiatowa pozostanie w stanie istniejącym. Podjęcie i zrealizowanie planowanego przedsięwzięcia wpłynie na poprawę stanu technicznego drogi, a tym samym na bezpieczeństwo ruchu oraz ograniczenie oddziaływania drogi w zakresie hałasu i zanieczyszczenia powietrza.
Na odcinku ok. 1,1 km istniejąca nawierzchnia o szerokości 8 m. będzie rozebrana obustronnie do szerokości 6 m. Średnia szerokość pasa drogowego na przedmiotowej drodze wynosi 15 m. Przewiduje się rozbiórkę istniejącej nawierzchni asfaltobetonowej i podbudowy wykonanej z bruku i kamienia polnego, która zostanie zastąpiona nawierzchnią z asfaltobetonu na podbudowie z kruszywa kamiennego. Przewiduje się również budowę odcinka kanalizacji deszczowej, w pasie drogowym w koronie przedmiotowej drogi. W ramach przebudowy zostaną wykonane chodniki i ścieżki rowerowe z kostki betonowej na podbudowie z kruszywa kamiennego.
Rowy drogowe zostaną oczyszczone, nie planuje się też ich przebudowy. Wymiary drogi po przebudowie prezentują się następująco: - Szerokość jezdni - 6 m. (po 3 m. na każdy pas ruchu), - Szerokość pobocza - 1,5 m. (po 0,75 m na każdą stronę), - Szerokość chodnika - 2 m., - Szerokość ścieżki rowerowej - 2 m.
W pasie drogowym zieleń stanowią rowy drogowe obsiane trawą. Nie występuje roślinność wysoka, wobec czego nie planuje się wycinki drzew i krzewów na terenie przedmiotowego przedsięwzięcia.
Do przebudowy drogi przewiduje się następujące zużycie surowców i materiałów: Woda - ok. 1000 1., Piasek - ok. 1500m3, Asfaltobeton - ok. 1540 m3, Obrzeża betonowe - ok. 2400 mb, Krawężnik betonowy - ok. 4000 mb. Płytki betonowe - ok. 2400m2, Paliwa - ok. 7000 1.
W fazie budowy należy liczyć się z pewnym negatywnym wpływem, spowodowanym typowym oddziaływaniem placu budowy o charakterze liniowym, na terenach sąsiadujących z inwestycją. W fazie eksploatacji przeważy wpływ pozytywny, co związane jest z wypracowaniem w ramach inwestycji szeregu rozwiązań korzystniejszych od dotychczasowych (poprawa komfortu i bezpieczeństwa ruchu, odpowiednie odwodnienie drogi).
Szkodliwe oddziaływanie inwestycji na stan zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego może się objawić w fazie realizacji robót na terenie prowadzonych prac. Uciążliwości te znikną wraz z zakończeniem prac związanych z budową. Biorąc pod uwagę lokalny i sezonowy charakter robót można uznać, że przyrost emisji w okresie realizacji inwestycji nie spowoduje trwałego pogorszenia jakości powietrza w rejonie budowy.
Emisja hałasu podczas prac budowlanych będzie mieć charakter czasowy i lokalny, podobnie jak oddziaływanie na powietrze atmosferyczne minie wraz z zakończeniem prac. Prace budowlane będą prowadzone w porze dziennej, w godzinach 6:00-18:00, wobec czego nie będą uciążliwe dla mieszkańców. Należy stwierdzić, iż wykonana droga, w związku z przewidywanym charakterem ruchu i klasą techniczną, nie będzie powodowała ponadnormatywnego oddziaływania na klimat akustyczny w swoim otoczeniu. Realizacja przedsięwzięcia przyczyni się również do spadku emisji hałasu, drgań i wibracji. Po wykonaniu nawierzchni nastąpi poprawa klimatu akustycznego otoczenia (lepsza równość i stan nawierzchni).
W związku z prowadzeniem prac przy planowanej przebudowie drogi mogą powstawać następujące główne rodzaje odpadów: 17 01 81 w ilości ok. 320 m3, 17 03 02 w ilości ok. 160 m3, 17 05 04 w ilości ok. 320 m3. Odpady nie będą składowane na terenie budowy. Niektóre z odpadów, np. odpady betonowe, będą wykorzystane jako podbudowa innych dróg. Po ich wytworzeniu będą niezwłocznie zabierane z terenu przedsięwzięcia i zagospodarowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi postępowania z odpadami.
Przyjmuje się założenie, iż plac budowy i zaplecze zaopatrywane będzie w wodę do celów sanitarnych poprzez dostarczanie jej beczkowozami. Zaplecze budowy zostanie zorganizowane w pasie drogowym, w sposób zapewniający oszczędne korzystanie z terenu i minimalne jego przekształcenie w możliwie największej odległości od zabudowy mieszkaniowej, poza obszarami zadrzewionymi i z dala od zbiorników i cieków wód powierzchniowych. Zaplecze budowy nie będzie pełnić funkcji magazynowej, gdyż wszystkie potrzebne materiały będą dowożone na bieżąco. Samochody transportujące materiały będą posiadały plandeki zabezpieczające przed pyleniem sypkich materiałów. Zaplecze budowy wyposażone będzie w przenośne toalety. Ścieki socjalno-bytowe z terenów placu budowy będą wywożone do oczyszczalni ścieków przez dostawców kabin przenośnych. W związku z funkcjonowaniem drogi będzie dochodziło do powstania jedynie wód opadowych. Wody powyższe będą odprowadzane za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do istniejących rowów, które zostaną oczyszczone i odmulone w ramach przedmiotowej inwestycji. Odwodnienie drogi w terenach zabudowanych będzie odbywać się poprzez istniejącą kanalizację deszczową, a na terenie miejscowości Konopnica poprzez przykanaliki do istniejących rowów drogowych.
Na podstawie przedstawionej dokumentacji dotyczącej emisji zanieczyszczeń i innych uciążliwości do środowiska związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji wynika, że nie ma przeciwwskazań prawnych do utworzenia przedmiotowego przedsięwzięcia.
W związku z realizacją inwestycji nie nastąpi pogorszenie się stanu naturalnego środowiska, a zmiany oraz uciążliwości w trakcie budowy będą krótkotrwałe i mają charakter odwracalny.
Projektowane zamierzenie inwestycyjne, nie należy do inwestycji, w których występuje ryzyko wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, katastrofy naturalnej i budowlanej, które mogłyby skutkować negatywnym wpływem na środowisko, a także na zdrowie i życie ludzi.
Przedmiotowe przedsięwzięcie nie jest położone na obszarach przylegających do jezior.
Ponadto w obszarze przedsięwzięcia nie znajdują się ujścia rzek, obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary chronione zbiorników wód śródlądowych. Przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane w pobliżu korytarzy ekologicznych.
Przedmiotowa inwestycja położona jest w regionie wodnym Środkowej Wisły JCWPd: 82 (kod PLGW200082). Planowana inwestycja zlokalizowana jest w obrębie Jednolitej Części Wód o kodzie: RW600019181999 oraz RW600017181894. Z przedłożonego materiału dowodowego wynika, że realizacja oraz eksploatacja planowanego przedsięwzięcia nie spowoduje pogorszenia stanu jednolitej części wód powierzchniowych i podziemnych, na których będzie zlokalizowane.
Realizacja przedmiotowego przedsięwzięcia nie stanowi zatem zagrożenia dla osiągnięcia celów środowiskowych JCW, zgodnie z Ramową Dyrektywą Wodną.
Przedmiotowe przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza terenem obszarów chronionych na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2016 poz. 2134 ze zm.). Najbliżej zlokalizowane obszary ochronne to: - rezerwat przyrody Hołda - w odległości ok. 1,5 km, - rezerwat przyrody Winnica - w odległości ok. 8,9 km, - Park Krajobrazowy Międzyrzecza Warty i Widawki - w obszarze, - Osjakowskiego Zespołu Przyrodniczo-Krajobrazowego w odległości ok. 3 km, Inwestycja zlokalizowana jest w Parku Krajobrazowym Międzyrzecza Warty i Widawki.
Z uwagi na fakt, że przedmiotowa inwestycja jest inwestycją celu publicznego, to zgodnie z art. 17 ust 2 pkt 4 ustawy z 16 kwietnia 2014 r. o ochronie przyrody (Dz. U. 2016 r. poz. 2134 ze zm.) nie obowiązują dla niej zakazy obowiązujące w Parku Krajobrazowym Międzyrzecza Warty i Widawki.
Przedmiotowe przedsięwzięcie, przede wszystkim z uwagi na odległość, skalę, rodzaj, charakterystykę, oraz krótkotrwały i odwracalny charakter zmian środowiska na etapie realizacji inwestycji oraz brak znaczących negatywnych oddziaływań w czasie późniejszej eksploatacji, nie będzie miało negatywnego wpływu na cele ochrony, przedmioty ochrony oraz integralność wszystkich ww. obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, w tym na obszary Natura 2000. Teren objęty inwestycją nie wykazuje także istotnych wartości przyrodniczych związanych z występowaniem cennych siedlisk i gatunków roślin, zwierząt i grzybów, korytarzy ekologicznych. Przedsięwzięcie nie przyczyni się także do obniżenia bioróżnorodności. Ponadto, z uwagi na fakt, iż przedmiotowa droga aktualnie istnieje i jest wpisana w lokalny krajobraz, inwestycja nie zakłóci także estetyki krajobrazu.
Z karty informacyjnej nie wynika aby przedsięwzięcie było położone na obszarze, na którym standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub aby istniało prawdopodobieństwo ich przekroczenia. Ponadto brak informacji aby w pobliżu znajdowały się uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.
Na terenie inwestycji nie występują także obszary mające znaczenie kulturowe, historyczne i archeologiczne, obszary wybrzeży i obszary górskie. Projektowana droga nie przebiega przez tereny leśne.
Gęstość zaludnienia dla obszaru Gminy Konopnica wynosi 142 os/km2 (wg GUS z 2016 r.).
W zasięgu oddziaływania inwestycji i w jej najbliższej okolicy nie występują jeziora i inne naturalne zbiorniki wód stojących, a także uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.
Eksploatacja projektowanej inwestycji, przy założeniach przyjętych w karcie informacyjnej dołączonej do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, nie będzie oddziaływać w sposób znaczący na obszary geograficzne i znaczną liczbę ludności.
Ponadto stwierdza się brak transgranicznego oddziaływania na środowisko z uwagi na położenie planowanego przedsięwzięcia w centralnej Polsce.
Na podstawie informacji zawartych w karcie informacyjnej można stwierdzić brak możliwości wystąpienia oddziaływania o znacznej wielkości lub złożoności.
W trakcie realizacji przedsięwzięcia będzie występować niewielkie oddziaływanie na środowisko w zakresie emisji hałasu oraz substancji pyłowych i gazowych do powietrza.
Oddziaływanie to będzie odwracalne, trwające do czasu zakończenia prac budowlanych. Wszystkie oddziaływania występujące na etapie realizacji inwestycji będą miały charakter lokalny i odwracalny poza trwałym zajęciem terenu pod obiekt. Oddziaływania te będą krótkotrwałe i ustąpią po zrealizowaniu przedsięwzięcia. Natomiast występujące oddziaływania na etapie eksploatacji przedmiotowej inwestycji związane będą z poruszającymi się po przedmiotowej drodze pojazdami.
Na podstawie informacji zawartych w karcie informacyjnej można stwierdzić iż, przedmiotowe przedsięwzięcie zarówno w fazie eksploatacji jak i w fazie realizacji nie powinno znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko.
Mając na uwadze powyższe okoliczności, na podstawie przepisów przywołanych w podstawie prawnej, postanowiono jak w sentencji.
Pouczenie
Na niniejsze postanowienie nie przysługuje zażalenie.
Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk
Otrzymują:
- Powiat Wieluński
pl. Kazimierza Wielkiego 2
98-300 Wieluń - Inwestor Konin
Pracownia Projektowa
Ul. Okólna 6
62-510 Konin - Strony postępowania wyznaczone zgodnie z mapami ewidencyjnymi zostaną powiadomione w trybie art. 49 KPA poprzez
a) Wywieszeniu na tablicy ogłoszeń gminy Konopnica,
b)Umieszczenie na stronie biuletynu informacji publicznej Urzędu Gminy Konopnica
Wywieszeniu w miejscu inwestycji (na tablicy ogłoszeń sołtysa) w miejscowościach Konopnica i Szynkielów - a/a
Do wiadomości:
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi
ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź - Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Wieluniu
ul. POW 14, 98-300 Wieluń
Obwieszczenie Wójta Gminy Konopnica
Konopnica dnia, 26.07.2017
GKO.6220.1.2017
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1257 ze zm.), w związku z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostepnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1405 ze zm.).
W związku z prowadzonym w Urzędzie Gminy Konopnica postępowaniem w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. Przebudowie drogi powiatowej 4532E Konopnica - Szynkielów zlokalizowanego w miejscowości Szynkielów, nr ewidencyjne działek: 368 (obręb Szynkielów), oraz w miejscowości Konopnica, nr ewidencyjne działek: 620 (obręb Konopnica), gmina Konopnica, powiat wieluński, województwo łódzkie.
Na wniosek Powiatu Wieluńskiego reprezentowanego przez firmę Inwestor Konin – Pracownia Projektowa, informuję, że w dniu 26.07.2017 zostało zakończone postępowanie oraz wydane postanowienie Wójta Gminy Konopnica Znak: GKO.6220.1.2017 o nie nakładaniu obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko ww . przedsięwzięcia.
Z treścią postanowienia oraz dokumentami sprawy można zapoznać się w budynku Urzędu Gminy Konopnica, Konopnica. ul. Rynek 15, 98-313 Konopnica w pokoju nr. 21 w godzinach od 7.30 do 15.30
Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Turalczyk