Rada Gminy, Komisje Rady Gminy
Kompetencje i uprawnienia Rady. Podstawa prawna działania. Składy osobowe Rady i Komisji. Dane kontaktowe osób (telefon, e-mail, adres).
Zgodnie z art. 15 i 16 Ustawy o samorządzie gminnym, organem stanowiącym i kontrolnym w gminie jest rada gminy, której kadencja trwa 4 lata. Zgodnie z art. 18 do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy. Są to m.in.: uchwalanie statutu gminy, uchwalanie budżetu gminy, uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach.
Rada gminy jest organem stanowiącym i kontrolnym gminy. Rada obraduje na sesjach zwołanych przez przewodniczącego rady w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w kwartale.Termin sesji, jej miejsce i porządek obrad podaje się do wiadomości mieszkańców gminy, którym zarząd zapewnia warunki umożliwiające przysłuchiwanie się obradom rady. Więcej informacji zawiera Statut Gminy.
Komunikat z załącznikami
19‑12‑2023 12:28:44
Harmonogram dyżurów radnych Rady Gminy Konopnica w 2024 roku
Podaje się, do publicznej wiadomości, że:
- Przewodniczący Rady Gminy Konopnica pełni dyżur w Urzędzie Gminy Konopnica w drugi i w czwarty czwartek miesiąca w godzinach od 11.30 do 15.30, pokój nr 26,
- Radni Rady Gminy Konopnica pełnią dyżur w Urzędzie Gminy Konopnica (raz w miesiącu) w godzinach od 10.00 do 14.00, pokój nr 26, w niżej podpisanych terminach:
Macurek Agnieszka 4 stycznia 2024 r.
Mielczarek Andrzej 1 lutego 2024 r.
Ochocki Rafał 7 marca 2024 r.
Papierz Aldona 4 kwietnia 2024 r.
(W przypadku obiektywnych przyczyn (przeszkód) do pełnienia dyżuru, właściwy z listy radny organizuje zastępstwo we własnym zakresie.)
Przewodniczący Rady
(-) Andrzej Kałuda
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Harmonogram dyżurów radnych Rady Gminy Konopnica w 2023 roku
30‑12‑2022 10:25:35
Podaje się, do publicznej wiadomości, że:
- Przewodniczący Rady Gminy Konopnica pełni dyżur w Urzędzie Gminy Konopnica w drugi i w czwarty czwartek miesiąca w godzinach od 12.00 do 16.00, pokój nr 26,
- Radni Rady Gminy Konopnica pełnią dyżur w Urzędzie Gminy Konopnica (raz w miesiącu) w godzinach od 10.00 do 14.00, pokój nr 26, w niżej podpisanych terminach:
Ochocki Rafał 5 stycznia 2023 r.
Papierz Aldona 2 lutego 2023 r.
Rogaczewski Mateusz 2 marca 2023 r.
Sarowski Mateusz 6 kwietnia 2023 r.
Stolarek Roman 4 maja 2023 r.
Wierzbicki Marek 1 czerwca 2023 r.
Wolny Waldemar 6 lipca 2023 r.
Zimoch Kalina 3 sierpnia 2023 r.
Grondowa Agata 7 września 2023 r.
Kłys Agnieszka 5 października 2023 r.
Konefał Anna 2 listopada 2023 r.
Lipiński Wojciech 7 grudnia 2023 r.
(W przypadku obiektywnych przyczyn (przeszkód) do pełnienia dyżuru, właściwy z listy radny organizuje zastępstwo we własnym zakresie.)
Przewodniczący Rady
(-) Andrzej Kałuda
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Harmonogram dyżurów radnych Rady Gminy Konopnica w 2022 roku
30‑12‑2021 14:58:26
Podaje się do publicznej wiadomości, że:
- Przewodniczący Rady Gminy Konopnica pełni dyżur w Urzędzie Gminy Konopnica w drugi i czwarty czwartek miesiąca w godzinach od 12:00 do 16:00, pokój Nr 26.
- Radni Rady Gminy Konopnica pełnią dyżur w Urzędzie Gminy Konopnica ( raz w miesiącu ) w godzinach od 10.00 do 14.00 pokój Nr 26 w niżej podanych terminach:
Rogaczewski Mateusz | 10 stycznia 2022 r. |
Sarowski Mateusz | 3 lutego 2022 r. |
Stolarek Roman | 3 marca 2022 r. |
Wierzbicki Marek | 7 kwietnia 2022 r. |
Wolny Waldemar | 5 maja 2022 r. |
Zimoch Kalina | 2 czerwca 2022 r. |
Grondowa Agata | 7 lipca 2022 r. |
Kłys Agnieszka | 4 sierpień 2022 r. |
Konefał Anna | 1 wrzesień 2022 r. |
Lipiński Wojciech | 6 październik 2022 r. |
Macurek Agnieszka | 3 listopada 2022 r. |
Mielczarek Andrzej | 1 grudzień 2022 r. |
( w przypadku obiektywnych przyczyn (przeszkód) do pełnienia dyżuru właściwy z listy radny organizuje zastępstwo we własnym zakresie).
Przewodniczący Rady
(-) Andrzej Kałuda
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja dotycząca zmiany pełnienia dyżuru radnych
28‑05‑2021 14:17:27
W związku z tym, że 4 czerwca 2021 roku Urząd Gminy Konopnica będzie nieczynny, dyżur radnej Agnieszki Kłys zostaje przesunięty na dzień 7 czerwca 2021 roku (poniedziałek) w godzinach od 10.00 do godziny 14.00.
Przewodniczący Rady
(-) Andrzej Kałuda
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Harmonogram dyżurów radnych Rady Gminy Konopnica w 2021 roku
29‑12‑2016 21:59:54
Harmonogram
dyżurów radnych Rady Gminy Konopnica w 2021 roku
Podaje się do publicznej wiadomości, że:
- Przewodniczący Rady Gminy Konopnica pełni dyżur w Urzędzie Gminy Konopnica w drugi i czwarty czwartek miesiąca w godzinach od 12:00 do 16:00, pokój Nr 26.
- Radni Rady Gminy Konopnica pełnią dyżur w Urzędzie Gminy Konopnica ( raz w miesiącu ) w godzinach od 10.00 do 14.00 pokój Nr 26 w niżej podanych terminach:
Stolarek Roman | 7 stycznia 2021 r. |
Wierzbicki Marek | 4 luty 2021 r. |
Wolny Waldemar | 4 marca 2021 r. |
Zimoch Kalina | 8 kwietnia 2021 r. |
Grondowa Agata | 6 maja 2021 r. |
Kłys Agnieszka | 4 czerwca 2021 r. |
Konefał Anna | 1 lipca 2021 r. |
Lipiński Wojciech | 5 sierpień 2021 r. |
Macurek Agnieszka | 2 wrzesień 2021 r. |
Mielczarek Andrzej | 7 październik 2021 r. |
Ochocki Rafał | 4 listopad 2021 r. |
Papierz Aldona | 2 grudzień 2021 r. |
( w przypadku obiektywnych przyczyn (przeszkód) do pełnienia dyżuru właściwy z listy radny organizuje zastępstwo we własnym zakresie).
Przewodniczący Rady
(-) Andrzej Kałuda
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
|
Rada powołuje stałe i doraźne komisje do określenia zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy. W skład komisji mogą wchodzić osoby spoza rady w liczbie nie przekraczającej połowy składu komisji, z wyjątkiem komisji rewizyjnej. Komisje podlegają radzie, przedkładają jej plan oraz sprawozdanie z działalności. Więcej informacji: Statut Gminy. |
Zgodnie z art. 18 do wyłącznej właściwości Rady gminy należy: 1) uchwalanie statutu gminy,
2) ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
3) powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek wójta,
4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
5) uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6) uchwalanie programów gospodarczych,
7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,
9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,
b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,
c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,
e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,
f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,
h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym,
10) określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
11) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a,
12) podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
12a) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
13) podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,
14) nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
14a) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
15) stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.
Nadzór nad działalnością gminną
Zgodnie z art. 18a. Rada gminy w celu kontroli działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy powołuje komisję rewizyjną. W skład komisji rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów. Komisja rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez regionalną izbę obrachunkową. Komisja rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez radę w zakresie kontroli. Zasady i tryb działania komisji rewizyjnej określa statut gminy.
Zgodnie z art. 21 Rada gminy ze swojego grona może powoływać stałe i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy. Komisje podlegają radzie gminy, przedkładają jej plan pracy oraz sprawozdania z działalności. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni niebędący jej członkami. Mogą oni zabierać głos w dyskusji i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu.
Zgodnie z art. 90 wójt obowiązany jest do przedłożenia wojewodzie uchwał rady gminy w ciągu 7 dni od dnia ich podjęcia. Akty ustanawiające przepisy porządkowe wójt przekazuje w ciągu 2 dni od ich ustanowienia.
Wójt przedkłada regionalnej izbie obrachunkowej, na zasadach określonych powyżej, uchwałę budżetową, uchwałę w sprawie absolutorium oraz inne uchwały rady gminy i zarządzenia wójta objęte zakresem nadzoru regionalnej izby obrachunkowej.
Informacja wytworzona przez:
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Sztoch
email: admin@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92 , w dniu: 02‑12‑2005 15:12:00
Data ostatniej aktualizacji:
19‑12‑2023 12:29:19
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie